BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

HANA.?

hello semua. jumpa lagi sekali. tapi kan kali ni aku tujukan entry ni untuk mr.ash aku. bak kata orang cuaca tak selalunya cerah. sangkakan panas hingga ke petang rupanya hujan ribut taufan di tangah hari. wahhh. rosak bahasa. macam tu juga aku dengan mr.ash. kemesraan aku dalam dua hari yang dilanda tsunami bahagia tiba-tiba diragut oleh rasa sedih dan kecewa.

tiba-tiba nama seseorang yang banama hana naik. mana aku dapat? biar lar ianya menjadi rahsia aku. biar lar hanya aku dan mr.ash yang tahu siapa yang menimbulkan nama tu. dalam kesibukan aku membuat persiapan untuk malam festival melati aku masih sempat mendapatkan maklumat baru. mengenai hana. masa mula-mula dapat tahu pasal hubungan awak dan hana saya jadi terpaku. tergamam.

saya terus siapkan kerja saya, terus naik bilik. kerja kena profesional. tak boleh campurkan kerja dan emosi. itu bukan aku. sedih. aku naik bilik terus aku menangis. aku text mr.ash. aku tanya apa yang dia nak cerita tentang hana dekat aku. aku cuba minta penjelasan dari dia. dia buat tak faham. akhirnya ku buka cerita dulu tentang hubungan skandal dia dengan hana. dia menafikan. aku pula terus dah naik hangin. aku merajuk. aku tersentap. aku mula malas nak layan dia. banyak sangat persolan dalam kepala aku yang membuatkan aku rasa down gila.

aku terus marah dan push mr.ash bagi tahu aku siapa hana sebenarnya. mana tidaknya korang bayangkan dia cakap dia tak ada apa-apa hubungan dengan hana tapi boleh masuk dalam mimpi dia? motifnya apakah? macam mana aku tak geram. macam mana aku tak mengamuk. aku nak tahu siapa hana? apa hubungan sebenar dia dengan mr.ash? betul ke diorang ada affair? sejak bila? kenapa dia wujud sekarang bukan dulu? mana rupa dia? sampaikan aku dengar dia boleh berubah sebab mr.ash. betul ke mr.ash suka dengan hana tu? jawab sayang. saya nak tahu semua ni.

habis mr.ash kena dengan aku. dia kena marah. dia kena push sampaikan dia hampir nak excident sebab masa kitorang text tu dia tengah drive nak balik sana dengan hujan lebat.

tapi macam yang aku cakapkan lar dia memang seorang yang sangat sabar dengan aku. bila dah fikir-fikir balik aku tiba-tiba aku mengamuk macam tu sebab badan aku penat. bila badan aku penat otak jadi lemah. jadi stress. aku dapat tahu pulak masa yang tak stabil emosi aku. memang ego menaik tinggi setinggi gunung kinabalu lar. masa tu memang cakap apa pun tak guna lar sebab ego dah menguasai aku. aku mengaku aku susah nak marah tapi bila dah marah bukan aku lagi yang buat keputusan. keputusan tu dibuat berdasarkan ego. tapi mr.ash pandai. dia sabar dengan aku. dia cuba pujuk aku. banyak kali juga aku rasa dia minta aku bertenang dan kawal ego aku sebab dia tahu aku jenis yang macam mana. terima kasih sayang sebab awak faham saya. semalam memang saya ego. saya cakap main lepas je. saya cakap tu sebab saya nak lari dari awak. nak lepas dari semua nih. tapi sebab sabar awak yang tinggi dalam melayan karenah saya awak sedaya upaya pujuk saya. awak sanggup tak tidur tunggu saya sampai habis postmotem. awak tetap gigih tunggu bangun juga walaupun saya tahu awak mesti penat dan dah tidur pun kan sebenarnya yang masa saya call awak pukul 2.30 tu. walaupun awak cakap awak tak tidur tapi dari suara awak saya tahu awak dah tidur tapi demi saya awak nafikan semata awak nak terus pujuk saya malam tu juga. awak nak juga pastikan yang saya berbaik semula dengan awak malam tu juga. maafkan saya awak sebab banyak dah susahkan awak.

kata-kata saya semalam semuanya bukan lahir dari hati saya. cuma di mulut sahaja. hati saya berat sebenarnya nak melepaskan awak. awak pun tahukan betapa saya sayang awak. dan awak pun begitu juga. saya harap apa yang saya dengar pasal hana dan awak hanya khabar angin. kata-kata fitnah orang yang nak merosakkan hubungan kita. semalam awak dah buat rekod baru. call saya sebanyak 109 kali sebab saya tak angkat phone call awak. kalau sebelun ni awak punya rekod 33 missed calls dah terhapus dengan 109 tu. saya sangat kagup sebenarnya bila tengok tu. saya nampak kesungguhan awak dalam nak pujuk saya. kenapa lar awak baik sangat dengan saya? sedangkan saya buat macam-macam dekat awak. saya banyak push awak. awak banyak sangat berkorban untuk saya. saya sayang awak. mwahhhh. ipoleyou. maafkan saya marah awak tanpa usul periksa dan terbawak dengan ego yang tinggi.


thanks untuk ini sayang. saya suka sebab gambar gajah-gajah tu comel. bulat macam saya. kan? kan? kan? heeeeee. harap hubungan ini kekal dan saya kuat untuk terus bersabar dan awak akan bersama saya suatu hari nanti. in shaa allah.  

No comments:

Post a Comment