BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

alhamdulillah...bertambah baik

haii semua.. selamat pagi korangII semua.? wooooo.. lamanya aku tak story-morry dekat sini.. mesti korang rindukan aku kan.? kan.? kan.? terutama yang berkenaan sebab nak tahu cerita baru pasal aku. ahaks.! feelingII retis sangat =) dont worry aku sihat aje nih cuma kehilangan aku beberapa hari ni atas beberapa faktor yang mungkin tiada kaitan dengan korangII tu.. fahamII sendiri jela erk siapa yang aku maksudkan..

hari ni aku ada 3 perkara yang aku nak up date dan kongsikan dengan korang semua. untuk entry ni tu baca tajuk pun dah tahu.. aku nak ucapkan rasa syukur alhamdulillah sebab adik aku semakin pulih.. kehilangan aku beberapa hari ni membawa aku pulang ke rumah.. ahad lepas aku balik rumah dengan tak plan pun.. macam biasa bangun pagi terus siapII balik ipoh.. sampai ipoh abang ngah ambil terus ke hospital.. masa tu juga adik aku tengah tunggu nak masuk bilik bedah.. pergelangan tangan dia yang patah perlu di bedah untuk masukkan dawai.. dawai ni hanya untuk sementara.. mungkin dalam sebulan dua jela tapi aku dapat rasakan adik aku mesti ngilu bila kilat nanti..sian adik..

masa aku baru sampai mak sangat terkejut tengok aku ada dekat situ.. sorry mak hati sangat tak sedap so memang kena balik juga tengok aizat.. adik aku pula masa tu tengah tidur.. tak lama lepas tu baru dia bangun so dapat lar tengok dia dalam keadaan sedar.. alhamdulillah nampak dia boleh cakap walaupun slow mungkin masih terasa sakit.. dia masuk bilik bedah dalam pukul 5 lebih camtu.. sepatutnya masuk pukul 3 tapi delay sebab peasakit yang sebelumnya tu tak keluar lagi.. masa on the way nak hantar dia masuk ke bilik bedah muka adik aku nampak macam sangat sedih.. mungkin takut mungkin juga tengah tahan sakit.. aku, mak, abah, kak long, abang acu dan dua anak buah aku pergi teman hantar ke bilik bedah.. bila sampai mak abah aje yang boleh masuk..aku kak long dan anakII dia tunggu luar.. bila mak dah keluar dari bilik bedah mak cakap adik aku menangis sebab takut nak kena bedah sedih juga sebab susahkan mak abah..
 
pembedahan tak lama pun.. cuma ambil masa bebarapa jam aje.. dia masuk 5 lebih pukul 7 dah settle semua.. sebelum dia nak di bawak ke bilik bedah doktor ambil darah dia.. banyak kali juga kena cucuk sebab doktor tak dapat urat dia.. setiap kali kena cucuk tu lar adik aku menangis sebab sakit jarum tu bila nak tembus ke kulit.. setiap kali tu juga dia mengerang dan menjerit sakit.. mak dah buntu tak tahu nak buat apa.. aku dah nak menangis tengok dia macam tu.. aku sampai rasa nak pitam bila tengok doktor cucuk dia banyak kali.. sebabkan tak tahan rasa nak pengsan aku lari masuk toilet sebab tak sanggup nak tengok.. aku hampir jatuh pengsan masa dalam toilet.. nasib aku sempan tenangkan diri kalau tak aku rasa aku dah berada dalam wad juga.. mengalir air mata aku tengok adik macam tu.

sejak sampai tengah hari tu aku langsung tak balik rumah sampai ke malam pukul 11 lebih baru balik rumah.. tu pun sebab temankan mak balik sebab dia drive sorang.. abah ambil alih jaga adik aku malam tu.. sampai rumah mak nampak sangat penat seharian jaga adik.. layan karenah dia.. yela anak bongsu so macamII lar.. kesian mak.. balik mandi terus tidur.. aku yang baru berapa jam pun dah rasa penat yang teramat sangat ni kan mak yang dari pagi sampai ke malam.. dah tu berapa hari dah pulak tu dia macam tu tapi demi anakII dia masih kuat hadapi semuanya.. lagi dengan nak lawan rasa risau pasal adik walaupun dia tak tunjuk tapi naluri keibuan yang risaukan bila tengok anaknya jadi macam tu terpancar bila masa dia tidur.. mak memang seorang yang kuat.! sayang mak.! terima kasih mak.!

hari ni in shaa allah adik dah boleh balik.. abah cakap dawai yang doktor masukkan dalam tangan adik macam dawai penyangkut langsir.. sangat mengerikan.. aku tak mampu nak tengok rasanya.. aizat aku harap hang cepat sembuh.. kuatkan semangat.. terasa sedih juga bila balik masuk bilik adik nampak dia dah siap sediakan kasut spike baru yang mak belikan untuk dia pakai masa game dia sabtu dan ahad lepas.. nampak pulak dia punya jadual game yang dia ambil bahagian.. siap dah highlight lagi.. nampak macam dia sangat excited tapi mungkin tak ada rezeki dia untuk join game tu.. tak apala mungkin ada rezeki lain dia nanti..get well soon my lil hero.. sayang hang aizat..

No comments:

Post a Comment