BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

ahmoi..ahmoi

yuhuuuuu. jumpa lagi kita di ruangan yang sama, penulis yang sama tapi waktu yang berbeza. tadi masa aku tengah duk buat kerj aku terasa macam bosan sikit sebab phone yang pink lagi comel ini pun tak ada berbunyi sejak petang tadi sebabbbbbb errrrrr ape erk? haaaa ntah lar aku pun tak tahu. bukan tak tahu tapi buat buat tak tahu sudah lar. malas nak layan. jadinya bila dah bosan aku pun kasi on lar itu aku punya face book atau cakap melayunya muka buku lar. on9 punya on9, gosip punya gosip, komen punya komen lepas itu aku terdengar lar itu lagu hujan. dah lar tengah hujan lebat dengar pulak lagu hujan sooooo sweet.! lagu tu tajuk AHMOI CANTIK.

tiba-tiba pulak teringat masa zaman-zaman dahulu kala. masa lagu ni tengah fofular masa tu tengah zaman kegemilangan gig. ape itu gig? gig ni alaaaa kira macam konsert untuk indie band lar. dulu selalu lar jugak aku join gig-gig ni semua yela sebab "berkawan" dengan orang yang layan gig so bila dia datang gig bawak aku sekali so layan jela. tapi best jugak lar kalau siapa yang jenis suka huha huha ni. kalau jenis yang hmmmmm itu lar tak yah lar aku sebut memang akan rasa benda ni menyemakan dan mengandungi unsur negatif lar pada hal hakikatnya tak ada pun.

okeh jum balik ke cerita zaman dahulu kala. kalau ada yang tak tahu atau dah lupa ke lagu tu macam mana meyh lar dengar dekat AHMOI CANTIK.! lagu ni special kot untuk aku. sebab ada cerita di sebalik lagu ni. hahahaaaaaa. tiba tiba rasa malu pulak. ^_^ bukan apa sebab lagu ni pernah di nyanyikan oleh seseorang yang pernah bertakhta di hati aku dulu. nak tahu kisahnya? jum baca lagi.

siapa ingat dulu aku pernah lar cerita dekat sini yang aku pernah berkawan atau erti kata lainnya bercinta dengan someone yang kaki gig. dia kawan kepada BFF aku masa zaman sekolah menengah dulu-dulu. diorang yang satu sekolah aku tak sebab diorang duduk hostel masa tu dan aku pulak sekolah harian biasa je. kalau siapa ingat bagus kalau tak buat buat ingat jela erk korang. tak pun pergi bace entry yang lepas lepas tapi aku tak ingat lar tajuk apa.

disebabkan dia duduk hostel dan aku duduk luar dengan jarak rumah aku dengan hostel yang sangatttttttttttt jauh so telefon adalah medium perhubungan kami. selalu call and texting. sampai lar suatu hari tu aku menages plus merajuk sebab apa ke aku pun lupa yang pasti sebab gaduh lar. alahhh bukan gaduh teruk pun gaduh gaduh manja kata orang gitu. hek hek hek. masa tengah teresak-esak menanges tu sambil phone call dengan dia kira macam sesi memujuk lar camtu dia nyanyikan lagu itu untuk aku. sambil dia on lagu tu dekat you tube then dia yang nyanyikan untuk aku. masa tu aku rasa macam arghhhhhhhhh. melting.! dengan suara dia yang boleh kirasedap tu. atotoiii.

dia nyanyikan lagu tu sampai habis. semakin meleleh leleh ayaq mata aku keluar. bukan apa sebab terharu. nak gelak pun ada. tapi sukaaaaaaaaaaa sangat. kadang-kandang rindu nak ada macam tu jugak tapi hmmmmm tak apala sebab lain orang lain caranya kan? kalau sama aje pun tak boleh jugak. masa dekat gig pun dia ada nyanyikan lagu ni jugak. dia ikut sama nyanyi dengan kumpulan hujan sambil aku dekat depan dia. ouchhhhhhh dia sangat suweeeeeeet tapi sweet lagi mr.ash @ apple pie aku tu. walaupun sekarang dia dan aku tak ada apapa dah kami tetap berhubung. kalau ada apapa kami masih lagi berkongsi cerita. sekarang dia dah jadi pegawai navy pun. hai lar kawan bila nak jumpa kau? kita last jumpa pun masa aku form 6 kalau aku tak silap. sekarang pun kau dah ke mana aje arahnya. btw selamat berlayar lar ye. friends for ever and ever.

No comments:

Post a Comment