BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

dugaan yang hebat untuk orang yang hebat

hii semua readers. selamat pagi semua? korang sehat? aku macam tak berapa nak sehat sikit. bukan demam, bukan batuk, bukan jugak selesema tapi sakit rindu.! rindu pada orang tersayang, tercinta dan termanja apple pie aku @ mr.ash. sayang, i miss you so damn fucking much.!

dugaan datang pada semua orang. ada yang dugaan yang berat ada jugak yang ringan. bak kata seseorang ni pada aku "dugaan yang hebat untuk orang yang hebat". itu jugak tajuk entry aku kali ni. siapa yang dikatakan hebat? aku? kau? mereka? kita? yer.! KITA. kita semua boleh jadi orang hebat. kita semua jugak hebat sebenarnya. tapi persoalannya adakah kita sedar atau pun tidak sebenarnya bahawasanya kita ni semua hebat? tepuk dada tanya hati. jangan tanya selera nanti dia jawab nasi ayam, nasi goreng kampung, spegeti dan lain-lain. hew hew hew =P


orang yang hebat jugak adalah orang yang mempu menempuh segala bentuk dugaan yang datang dengan mengawal emosi mereka. apa yang aku maksudkan adalah orang yang hebat seharusnya tenang atau omputih cakap cool bila dugaan datang walaupun di depan mata kita. think positive dan cuba lar untuk sorokkan apa yang kita rasa pada saat masa dugaan itu datang. in shaa allah kita akan okeh with it. try lar. kalau perempuan mungkin dia agak sukar tapi wanita yang hebat pasti boleh melakukannya.

ada satu situasi. dalam masa korang tengah berskyping dengan pasangan korang tiba-tiba nampak pasangan korang tengah bertexting tapi bukan dengan korang dan korang jugak sememangnya tahu yang dalam perhubungan korang adanya orang ke3 atau mungkin jugak 4. who knows right? then korang tanya pasangan korang tu "text dengan siapa?orang ke3 ke?" pasangan korang jawab "haah. dia tanya macam-macam. tunggu jap erk." depan korang dia mengaku yang dia sedang texting dengan orang ke3. 1 dugaan bukan? sambung conversation. korang cakap lagi. "napa tak cakap je dah tidur?" pasangan korang jawab "jap erk dah nak cakap lar ni. tunggu jap erk nak call dia cakap nak tidur." dan pasangan skyping korang pun call orang ke3 dan cakap sambil on skype depan korang dia cakap dengan orang ke3 dengan senyuman dan kemesraannya. 1 lagi dugaan. pada saat dalam situasi ni kalau korang yang ada di tempat tu apa yang sepatutnya korang rasa? terutama si gadis-gadis di luar sana yang baca blog ni. mesti korang rasa macam nak mengamuk baling segala barang yang ada depan mata korang dekat pasangan korang tukan? mesti dah hujan lebat ribut taufan dan mungkin dah dilanda tsunami kan? tapi ada seseorang ni dia masih mampu melihat segala-segalanya yang berlaku depan mata dia walaupun hanya melalui skype. apa pandangan korang? hebat ke dia? korang jawab lar sendiri. kalau nak share dekat ruang komen tu pun boleh jugak.


itu lar antara dugaan yang paling besar rasanya bagi seorang perempuan bukan? bila kekasih dia buat macam tu mungkin luaran dia nampak tenang dan hanya boleh melihat semuanya tapi dalam hati perempuan tu kita tahu ke apa yang dia rasa? kita nampak ke? kita seeeeeeeeeemua mungkin boleh agak apa yang dia rasa. kan? tapi dia masih tenang untuk hadapinya. itu lar yang dikatakan dugaan yang hebat hanya untuk orang yang hebat sebab dia berjaya mengawal emosinya dan dia langsung tak tunjuk pun depan buah hati dia tu. harapnya segala kesabaran dia menghadapi semua dugaan yang datang tu akan di balas dengan sesuatu yang membuahkan hasil yang baik untuk dia. in shaa allah.


No comments:

Post a Comment