BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

undilah saya.!

hujan teramat lar lebat membuatkan aku terbangun dari lena yang tak berapa nak panjang. awalkan aku tidur? bukan selalu ok nih tidur awal bersebab kalau tak aku adalah burung hantu dan kelawar yang tak reti-reti nak tidur awal. okeh tadi siang aku ada cakap nak story pukal yang aku lelong untuk di bacakan? ingat tak? ingat tak? ingat ke tidak? kalau tak ingat sah dan sahih lar korang dah tuwooo.! hek hek hek =b

untuk tajuk yang pertama sekalinya aku dengan bangganya nak kasi tahu seeeeeeeeeeeemua orang yang aku dah besar.! ishhhh dah kenapa pulak aku ni. selama ni tak besar ke? besar aje aku tengok dekat cermin tu ha. hey hey hey. ini besar lain lar sebab aku dah BOLEH MENGUNDI.! yerrrrrrr aku dah besar dan boleh mengundi. orang cakap kalau orang yang dah boleh mengundi ni kira dia dah besar sebabnya bukan mudah kita nak buat sesuatu keputusan yang saaaaaaaaaaaaaangat besar bukan aje pada diri kita sendiri malah keputusan yang kita buat itu melibatkan negara woooooooooo. ini jugak merupakan pengalaman aku yang pertama tahu tak. bukan semua orang yang seusia dengan aku terutamanya lar yang berkesempatan untuk menjalankan tanggungjawab ini tahu.

aku balik mengundi dekat perak. almaklumla orang merantau jadinya bila kena masa-masa macam ni kena lar balik ke kampung halaman untuk mengundi. ceeeeeeeewah macam nak balik raya beb aku kasi tahu dengan korang. tiket bas tiket train seeeeeeeeeeemua habis. lucky aku ada jugak tiket nak balik on friday. disebabkan class aku untuk hari jumaat tu semua cancel so aku decide nak settlekan hal kolej dulu pastu terus aku gerak balik ipoh. bas aku pukul 1 so aku sampai dalam pukul 4 sepatutnya tapi disebabkan jalan yang agak jem plus bus tu yang bawak slow nak mampos macam siput aku sampai pukul 5. lewat sejam cukup membuatkan aku rasa nak marah.! grrrrrrrrrr. yela aku memang cukup pantang kalau lewat bila nak sampai rumah aku tapi kalau lewat nak kena balik shah alam aku boleh terima malah sukeeeeeeeee gilo-gilo. ahaks.!

hari mengundi jatuh pada hari ahad 5 mei 2013. malam sebelum tu aku teramatnya lar excited dan berkobar-kobar nak p mengundi sampaikan aku rasa susah pulak aku nak lelapkan mata ni. lewat jugak aku tidur kalau tak silap aku pukul 5 baru aku tidur. apa aku buat? macam biasala aku on9 facebook sambil ditemani oleh seseorang yang sangat baik dan setia melayan aku. terima kasih daun keladi untuk awak. hew hew hew.  maca tu pulak aku berkokocrunch berkonflik dengan mr.ash yang aku create sendiri sampai membuat aku rasa sangat tak sedap hati dan tak senang duduk so i need somebody untuk mendengar keluhan aku jadinya aku pun bercerita lar pada dia. dia sangat baik dan merupkan seorang yang sanggup melayan aku sampai ke awal pagi. kata-kata dia sangat membuatkan aku bersemangat dan rasa untuk terus fight apa yang aku rasa aku nak dan itu adalah hak aku.! okeh tak apa cerita lanjut pasal ni ada dekat entry lain so kalau nak tahu sila baca entry-entry yang berikutnya okeh sayang-sayangsssssssss.

aku pergi mengundi dengan abang aku sebab kitorang punya tempat mengundi sama dan saluran yang sama. so alhamdulillah sebab senang sikit aku sebab ada orang temankan. heeeeee. so, kitorang keluar rumah pukul 9 sampai tempat mengundi 9.05 a.m. dekat aje rumah aku dengan tempat mengundi tu. bila sampai orang macam tak ramai lagi sebab mungkin awal kot ntah lar yang pasti jalan belum lar lagi sesak macam yang aku sangkakan.


haaaaaaa ini lar kawasan tempat aku mengundi. masih tenang dan damai tanpa sebarang kekecohan. alhamdulillah. cuma boleh nampak perang bendera sahaja di jalan raya tu. bila dah dah sampai sana eyhhhh cop aku lupe nak kasi tahu tempat aku mengundi adalah di sekolah kebangsaan pengkalan pegoh. 5 minit aje dari rumah aku. ok sambung. bila dah sampai aku dengan abang aku terus ke saluran yang dah di tetapkan untuk aku dengan abang aku. kami saluran 7. mostly yang dekat sini semua yang pestime nak mengundi. lama gilo tahu tak kami nak kena berdiri dan beratur paaaaaaaaaaaanjang untuk sampai ke giliran kitorang. abang aku harus lar di depan sebab aku tak tahu prosedur so duk belakang jela follow dia je. hek hek hek.

bila semakin sampai je giliran aku jantung aku makkkkkkk ai laju gilo dia berdenyut. macam kereta api ETS KL sentral-ipoh. tapi aku mampu lar untuk kawal dan aku berjaya. ahahaaaaa. lepas dah settle semua sesi pengundian aku pun balik. kejap aje sebenarnya nak buat tu. nanti korang pergi sendiri baru tahu camana. kalau aku kasi tahu tak surprise lar korang nanti. heeeeee. tak kisah lar apa pun janji korang buat lar pilihan yang bijak.

dan keputusannya pun semua orang dah tahu kan? haaaaaaa. alhamdulillah. yang aku suka bila anak mantan PM Dato Mukhriz Mahathir menang dan dah pun mengangkat sumpah selaku MB kedah. semoga kita sama-sama dapat melihat corak pimpinan yang sama seperti ayahnya. tahniah Dato Mukhriz. saya penyokong setia anda. =)

sempadan mengundi.!
sahhhh saya sudah mengundi.! anda bila lagi.? 
harus bergambar selepas mengundi.!

No comments:

Post a Comment