BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

tersasul

keriangan berganda bila dapat balik rumah jumpa lagi dengan keluarga terchenta. kan aku dah cakap bulan ni boleh cakap every week aku akan balik rumah macam rumah aku belakang uni tempat aku belajar aje.! hishhhh banyak sangat halnya tu yang balik jugak. nanti aku cerita pulak sebab aku balik minggu ni. sekarang aku fokus pada tajuk entry yang aku dah pilih ni dulu okeh guys. okeh don't waste time and let's read it.!

okeh as you guys can see tajuk entry aku kali ni pasal tersasul. tersasul atau sasul kata dasarnya membawa maksud terlajak(perbuatan, perkataan, dll), terlangsungterlebih (drpd sepatutnya). untuk entry kali ni aku memilih untuk bercakap pasal tersasul yang bermaksud "terlajak" dari segi perkataan. semua orang pun semestinya pernah tersasul dalam percakapan mereka. aku, kau, dia, mereka pendek kata *pendek yang kata. panjang tak kata pap. hehehe.* kita seeeeeeeeemua pernah tersasul.

tersasul terkadang boleh menjadikan sesuatu situasi itu menjadi gamat dengan hilai dan gelak tawa orang sekeliling yang mendengarnya tapi tersasul jugak boleh menyebabkan seseorang atau sesiapa sahaja yang mendengarnya tersentuh dan tersentap. betulkan? siapa sokong aku sila angkat ibu jari kaki korang. ahahaaaa. sengal. ibarat macam aku selalu cakap dengan seseorang aku sentap 3 saat. 

tersasul jugak boleh buat kita rasa jauh hatikan dengan seseorang. nak pulak orang tu orang yang sangat saaaaaaaaaaaaaangat kita sayang. pepatah melayu pun ada bercakap pasal tersasul. "terlajak perahu boleh di undur tapi terlajak kata parah jadinya". betul sangat lar apa yang pepatah ni cakap. disebabkan tersasul panggil nama pun kita boleh terasa hatikan? jauh di sudut hati yang amat dalam dan kecil semestinya akan tercalit rasa negatif bila mereka yang disayang tersasul panggil nama orang lain (perempuan lain sebenarnya. ayat cover line "orang lain". ahahaha) tapi bak kata aku semalam dalam entry yang lepas orang yang hebat mampu mengawal apa yang dirasa dalam hati. 





pedihnya rasa hati ni :'(  

No comments:

Post a Comment