BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

sampai masanyakah.?

*I'm not always going to keep waiting for a fairytale ending. 
*If you want a happy ending, that depends, of course, on where you stop your story. 
*Life's like a movie, write your own ending. Keep believing, keep pretending.


mimpi semalam tak sama dengan mimpi hari ni kan.? perancangan awal tak semestinya sama dengan hasilnya kini kn.? yela nama pun kita hanya merancang dan tuhan yang menentukan. ucapan semalam mungkin berbeza dengan apa yang terjadi hari ni kan.? angan-angan semalam mungkin tak sama dengan angan-angan hari ni kan.? semuanya bermula dengan diri sendiri. sendiri yang buat perancangan, sendiri yang alami mimpi tu, sendiri yang ucapkan kata-kata itu dan sendiri jugak yang membuat angan itu.

apa kaitan semua soalan-soalan yang aku tulis dekat atas tuh dengan tajuk entry aku.? banyak kaitannya. sebab dulu aku pernah alami mimpi indah dengan orang yang pernah aku sayang dulu kini dan selamanya. in shaa allah. dulu jugak aku pernah merancangkan sesuatu yang baik dan mendatangkan kebahagian dalam hidup aku untuk terus hidup bahagia dengan orang yang aku sayang dulu kini dan selamanya. in shaa allah. dulu jugak aku pernah mengucapkan kata-kata indah dan semangat bila didatangai masalah untuk diri aku sendiri dan orang yang pernah aku sayang dulu kini dan selamanya. in shaa allah. dulu jugak aku pernah membuat angan-angan yang ermmmm boleh dikatakan merapu kot ahaha untuk sentiasa bersama dengan orang yang pernah aku sayang dulu kini dan selamanya. in shaa allah. tapi hari ini banyakkkkkk yang perlu aku rombak balik. banyak yang perlu aku pendamkan dan letakkan ketepi.

antaranya INI. yer ini. korang tak faham.? ini maksudnya blog ni. yer blog dyeadyea yang sangat aku cintakan, rindukan sayangkan, manjakan, bahagiakan, cantikkan, warnakan dan wangikan. ini adalah post yang terakhir dari aku untuk blog nih sebelum aku menutup acc dan membiarkan segala yang terkandung dan tersimpan dalam blog sebagai kenangan. hmhmmm. sangat berat aku nak buat pilihan untuk meng'deactivate'kan blog nih tapi aku rasa dah sampai masanya. memang aku pernah cakap dengan shin chan yang aku akan meng'deactivate'kan acc blog nih lepas aku kahwin dan dia pernah tanya kenapa. jawapan aku sebab nak sama macam risya. ahahahah. kalau dia baca ni mesti dia akan ingat. kalau dia ingat lar. lepas dengar jawapan aku dia gelak. bila masuk dalam kereta dia cakap "kenapa nak deactivate.? teruskan jela. sayang tak kisah." tapi aku tetap dengan keputusan aku. itu apa yang aku cakap, rancang dan angankan dulu. hari ni lain ceritanya. aku akan meng'deactivate'kan acc aku ni sebelum aku berkahwin. kenapa.? hmmmmm biar aku simpan sendiri sebab-sebab kenapa aku buat keputusan yang macam nih.

dalam blog nih segala cerita, perasaan dan pengalaman aku, aku curah cerita dan luahkan dekat sini. ada suka, bangga, bahagia, manis, gembira, sedih, pedih, derita, kepayahan, kesengsaraan dan kebencian. hurmmm segalanya disini. disini bermulanya dan disini jugak pengakhirnya. kalau korang recap balik entry-entry aku dalam banyaknya pasal shin chan. boleh jugak aku cakap dekat sini blog dyeadyea nih memang untuk dia aje. bangga awak kan sebab semuanya untuk awak. dalam setahun 5 bulan aku ceritakan semuanya dekat blog nih selama itu jugak lar aku berasa seronok bila dapat kongsikan dengan orang-orang yang baca. dulu aku luahkan segala yang aku rasa dekat diary aku. hanya aku yang tahu apa yang aku rasa dan alami dalam hidup yang penuh dengan cubaan dan halangan ni. sakit, jerit, pedih semua aku sendiri. diary aku aku adalah penympan besar segala rahsia dan perancangan aku. sejak aku mula berblogging diary aku, aku lupakan. jahat kan.? tapi lepas nih segalanya akan kembali macam dulu. aku akan mula berdiary dan kongsikan segalanya dengan diary aku. diary aku adalah kawan baik aku. :')

aku harap lepas ni semua orang yang selalu baca blog aku akan ingat selalu nama dyeaydea. ambil yang baik sebagai pengajaran dan yang buruk jadikan sempadan. eyhhh tag line melodi sangat. pinjam yer warga melodi. aku akan rindukan semuanya yang ada dalam ni. dekat sini aku mula kenal dengan NAJIHA ELYANI yang sangat banyak bagi nasiha, sokongan dan pandangan pada aku. dia jugak yang sudi melayan masalah aku dan sediakan bahu bila aku perlukan bahu untuk kongsikan masalah aku. babe kalau u baca nih i nak u tahu yang i suka kawan dengan u. u punya semangat yang saaaaaaaaangat tinggi dan u sangat kuat. i hope i boleh jadi macam u dan u sangat cantik bagi i. :) dekat sini jugak aku mula mengenali RATU QASEH SAIFUDIN. dulu aku stalk dia sekarang aku kawan dengan dia. pelikkan.?aku pon pelik tapi aku senang dengan dia. cik senah kalau u baca nih i nak cakap i saaaaaaaaaaayang u. i senag dengan u. kita kawan selamanya. :') dia sangat matang dalam penulisan. dia sangat bijak berkata dan sekarang dah jadi ironlady agaknya sebab semakin sibuk dengan kerja dia. hew hew hew. dekat sini jugak aku kenal siapa YAYA FUZIEY. seorang yang sangat comel bagi aku. aku suka tengok mata dia yang sangat bulat. yaya i like you eyes. :) dia matang and to be honest terkadang aku rasa dia lebih matang dari aku. ahahaha. aku sangat mengaku yang dalam diri aku masih banyak ruang yang dipenuhi dengan sifat keanak-anakan tapi aku happy macam nih. yaya kalau awak baca nih farah nak say thanks sebab selalu berniat nak baikkan dua insan yang sangat keras kepala dan ego nih. niat yaya sangat baik tapi mungkin belum masa  untuk semunya kembali macam biasa sehingga lar terkuburnya blog dyeadyea nih nanti in shaa allah. farah doakan plan yaya untuk bertunang tahun depan berjalan dengan lancar dan jodoh dengan ewan berkekalan dan berpanjangan sehingga ke anak cucu cicit piot dan seterusnya. :) dekat sini jugak aku mula kenal seseorang yang hmmmm ntah aku tak tahu nak declairkan sebagai apa. mungkin musuh ketat atau madu atau perampas atau kawan atau adik atau sekadar kenalan yang tak di kenalpasti dimana kedudukan dia. rasanya semua orang pun dah tahu siapa dia. yer. NANA ALAN. seorang yang sangat susah untuk aku describekan pasal dia nih. sampai sekarang aku tak tahu yang aku nih senang ke dengan kehadiran dia sebagai stalker tegar dalam hidup aku atau benci dengan kehadiran dia yang sering mengganggu hubungan aku dengan shin chan. jujurnya terkadang aku suka dengan dia sebab aku suka spirit dia yang boleh aku kategorikan sebagai yang agak kaut tapi terkadang aku jadi naik menyampah dengan dia dan perangai dia yang agak teserlah kepoyowanya tuh terutama bila bercerita pasal 'HUNNY' dia dan keakraban dan kemesraan dia dengan family 'hunny' dia. aku bukan jeles cuma aku takut dan akan rasa kesian dan bersimpati dengan dia bila dia tahu the real 'hunny' dia tu. ntah lar tak baik aku ceritakan buruk orang dekat sini. untuk hang nana aku tahu hang akan baca ni so baca elok-elok apa yang aku nak tulis untuk yang terakhir kalinya nih dan ingat dan simpan dalam ingatan hang elok-elok supaya yang boleh jadikan peringatan . aku taw hang obses tahap to the max dengan 'hunny' hang dan aku tak cakap itu salah cuma aku rasa perlu berpada sebelum hang jadi mangsa meroyan di kemudian hari. macam aku cakap awal-awal tadi kita hanya mampu merancang tuhan yang menentukan. kalau sayang seseorang jangan berlebih nanti jadi benci. aku cuma takut kalau orang yang hang obseskan sangat tuh tak menjadi milik hang. masa tuh hang akan faham apa yang aku cakap nih betul. aku jugak sokong hubungan hang denga 'hunny' hang tu kalau hang berjaya bawak dia ke arah yang baik dan beriman sebab aku tahu hang seorang yang beriman. hang tak paham maksud aku.? tak apa 'hunny' hang paham sebab aku yakin dia pun baca nih. aku cuma nak mintak hang jagakan dia dengan baik. jangan lar hang nak kongkong dia melampau sangat sampai dia nak pergi hangout dengan kawan-kawan dia pun hang tak bagi. hang kena jugak bagi dia ruang untuk life dia sendiri lagi pulak dia anak lelaki walaupun anak mak tapi dia tahu jaga diri. jangan sebab hang dia di benci dan jadi bahan kawan-kawan dia sebab dia tak boleh nak join kawan-kawan dia melepak. kalau hang sungguh-sungguh sayang dia cuba layan dia sebaik mungkin terutama cara hang bersembang dengan dia. dia suka bercerita sebenarnya dan dia jugak suka dimanjakan. jadi hang selalu lar call dia tanya macam mana hari dia dan manjakan lar dia. aku doakan dari jauh untuk hang dengan dia selamanya. terima kasih lar kalau hang membenci aku dan aku tahu memang hang tak suka dengan aku pun tapi aku tak kesah sebab itu hak hang. lagi aku harap hang tak kisah dan tak larang untuk fierdauz jumpa kawan baik dan kawan rapat dia yang dia dah anggap macam adik dan kenal sejak kecik sebelum dia kenal hang. diorang teramatnya rapat. fyi sejak dia kenal hang hubungan diorang jadi renggang. aku tak tahu mungkin sebab hang tak bagi dia jum net atau apa tapi net sangat sedih sejak fierdauz berubah macam nih sekali. kalau hang nak kenal lagi dalam siapa 'huuny' hang aku rasa lagi baik hang tanya net sebab dia lagi kenal fierdauz luar dalam. owh yer lg satu kalau nak menulis dekat blog rasanya biar lar benda yang betul berlaku. tak perlu kot hang nak tulis yang tak jadi semata nak cover line atau nak sakitkan hati sesiapa. tak mendatangkan apapa faedah. kalau betul dah datang KL dan makan burger bakar rawang tuh baru lar boleh share kot. okeh.? kalau hang nak datang sebab nak ikut 'hunny' hang balik KL and nak stay dekat tempat aku pun boleh kalau hang nak. aku tak kisah. aku harap dia tak akan teruskan apa yang pernah dia bagi tahu dengan aku pasal plan dia.

untuk awak pulak mr.shin chan, thanks sebab awak sebenarnya dah banyak mengajar saya. macam yang saya cakap awak satunya lelaki yang pandai handle saya dan perangai saya yang hmmmm sendiri mau ingat lar. saya senang kenal dan kawan dengan awak. awak sangat baik sebenarnya. awak jujur dengan saya. terima kasih. saya harap prinsip awak yang bila dah sayangkan seseorang tuh awak akan sayang dia sangat-sangat dan hanya dia sahaja awak buat dan tunjukkan pada nana. jadikan perempuan tuh adalah nana dan bukan saya. nana baik budaknya. sampai ke hati awak nak sakiti dia.?saya yakin awak tak sampai hati. saya tahu awak sangat sayangkan dia dan pernah merancang untuk menjadikan dia sebagai suri dalam hidup awak . jadi, saya nak awak laksanakan dan pastikan apa yang awak rancang tercapai. i know you can do it bro. buang semua hasrat, niat, impian atau seumpama dengan nya yang awak dah buat untuk saya. saya mintak awak setia lar pada nana. sambung semula rancangan awak dengan dia. terima kasih atas sokongan awak dekat saya selama nih. terima kasih jugak untuk semua pengorbanan yang awak dah buat semata untuk saya. saya akan ingat segalanya sampai bila-bila. awak akan selalu ada dalam kotak folder memory saya. mengenali awak sesuatu yang indah untuk saya. cuba lar untuk membiasakan diri awak dengan ayah nana. awak boleh dan saya yakin. walaupun ayah dia tak sama macam abah saya, saya yakin awak boleh. :) hmmmmm..... awak shinchan saya dan mr.ash saya selalu =')

ahaaa panjang pulak last entry aku nih kan.? hmmmm korang baca jela. layan kan jela sebab nanti dah tak boleh nak baca penulisan aku lagi dekat dyeadyea punya blog nih. teheeeee. =D nampak tak muka ceria tuh. harap nampak walaupun dalam hati dah menanges umpama hujan ribut dengan taufan. heeee. sebelum aku tutup acc nih aku nak mintak maaf dekat semua yang terasa terguris atau tersinggung dengan hasil penulisan aku nih. aku saaaaaaaaayang semua readers aku sama ada yang aku kenal atau tak dan jugak silent readers aku. aku, secara terang-terang dan terbuka di alam maya nih mohon maaf dengan NANA ALAN. =')
sekian, terima kasih pada yang jadi follower dyeadyea dan assalamualaikum. =')

-




-




-




-




-




-





-

saya harap awak tak cari saya lagi lepas ni. selepas saya dah berjaya untuk melupakan awak. saya harap awak tetap ingat dan tahu segala apa yang saya pernah cakap adalah benar dan tahu setiap apa yang tertulis dalam hati saya. with love saya lepaskan awak dan berharap kebahagian akan datang pada awak. mysadnessisyourhappinest :'( 



No comments:

Post a Comment