BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

bangee jump

rehat kejap stress dan penat pulak mata nih menengokkan design-design untuk advertising kempen tu. haa korang semua apa khabar? sehat ke tidak? apa? suam-suam kuku? hamboiiiiiii sangat kemain korangkan boleh nak suam-suam kuku lak. tak apala asal korang bahagia ye dak? haa korang tahu apa yang aku nak share dengan korang hari nih? yup betul lar tuh apa yang korang teka. pandai sangat readers nih semua taw. sayang korang ketat-ketat. mwahhhh. :*

semalam aku dengan groupmate aku jenjalan merangkap menyiapkan assignment atau task aku. apa task kitorang? haa nih nak habaq nih. belajar dekat bidang masscomm nih memang ada best dan tak bestnya. boleh jadi best bila sambil pergi buat assignment kita boleh jenjalan dan masuk dengan free ke tempat-tempat tertentu, dapat interview retis-retis, jumpa menteri-menteri lar YB lar dapat pergi event besar tapi tapi tapi boleh jadi tak bestnya bila kena buat kerja luar dengan duit sendiri, susah nak dapatkan kerjasama dengan orang luar untuk di interview, masa kerja tak menentu dannnn banyak lagi. hew hew hew.

walau macam mana pun kerja tetap kena jalan. task tetap kena completekan. so semam aku dengan geng-geng pergi siapkan task pasal bungee jump. apa itu bungee jump? bungee jump ni yang orang lompat dari banggunan yang tinggi-tinggi tu dengan mengikat kaki mereka sahaja. bahaya? siap kata? kitorang dah pergi tengok dengan mata kepala sendiri memang tak ada yang bahaya sebab segala mak nenek peralatan keselamatan disediakan dengan lengkap dan segalanya dalam keadaan sempurna. memang tak behaya. percaya lar cakap aku. semalam aku dengan geng-geng pergi buat research pasal bungee jump dekat sunway lagoon jer. dekat senang plus jimat. ahahaha. bukan kedekut okeh cuma banyak lagi kerja luar yang nak kena buat ni so kena bijak buat "network" :)

mula-mula ingat dapat masuk free tapi disebabkan pengurusan bahagian depan yang agak skema dengan rules so kitorang dapat tak dapat lar nak masuk free tapi kitorang dapat masuk dengan harga yang jauhhhhhhh gilo lagi murah dengan menggunakan kad matrik je. okeh lar tuh dari tak ada kan. korang tahu harga masuk sunway je dah rm120 tapi untuk malaysian citizen rm90 tahu tak? mahal tak? gilo nak masuk dengan cara biasa. bila masuk dengan kad pelajar cuma bayar rm60 seorang. jimatkan? jauh jugak lar tu diskaun yang kitorang dapat dari nak kena bayar rm90 tuh. homaiiii boleh gugur rambut boleh botak kepala. owhhh teringat pulak dekat seseorang bila cakap pasal botak kepala. hew hew hew :p

masuk dalam je terus kitorang pergi ke x-force dekat dalam sunway lagoon. deal dengan abang-abang bungee jumping tu dan dengan mudahnya kiotang dapat shoot untuk bungee jumping nih. sad dengan kak d naik atas sementara aku dengan am stay dekat bawah untuk shoot dari bawah. lama jugak lar tunggu dekat bawah. yela sad dengan kak d nak interview SME lar tanya pasal history f bungee jump lar alatan dia lar kesalatan dia lar aishhh macam-macam lagi lar. lepas dah soal-siasat abang-abang bungee jump kiotang mintak salah sorang daripada diorang buat demo tapi rezeki tuhan nak bagi abang-abang tu bagi salah seorang dari sad dan kak d buat sendiri dan rasa sendiri pengalaman bungee jump. so kak d dah setuju nak buat sebab sad tak cukup berani nak buat. hehehe. eyh nih satu yang tak boleh dilepaskan taw sebab sekali korang nak buat bungee jump kena bayar rm75 seorang. ha mahal tu semata nak melompat aje dari atas ke bawah. ketinggian bungee jump semalam 21m dan bawahnya ada air.

lepas dah siap semua kak d pun dah ready dia pun melangkah buat terjunan. wahhhhhh super kagum aku dengan kak d sebab berani. kalau aku hmmmm ntah lar. seram babe nak terjun dengan kaki ajer yang berikat terjun ke bawah jatuh kepala dulu pulak tu. lemah jantung aku dibuatnya. ahahahaha. caya lar kak d. you go girl.!! dan alhamdulillah tepat pukul 5 petang task kami siap cuma perlu di edit lagi dengan nak memasukkan VO atau voice over yang akan menggunakan suara aku sebagai VO untuk shoot tu. lepas tu baru kitorang mandi. yela dah bayar mahal tak nak mandi gilo lar korang tu. walaupun dah lambat kitorang still sempat mandi dekat beberapa tempat. penat tapi seronok sangat. walaupun hati tak berapa nak tenang tapi aku berjaya overcome benda tu dengan jayanya. yela nak kena senyum lar depan camera. hati dengan luaran kena berbeza. nak duduk depan camera muka kena ceria dan senyum selalu walaupun dalam hati hanya tuhan yang tahu. okeh lar jum lar layan sikit gambar-gambar yang ada nih yang lain masih ada pada sad. jummmmmmm tengok :)










oyeahhh pose tetap pose walaupun tengah kerja. itu adalah saya. mwahhh. ahahaha :)









hari tu masa makan mcD dekat sunway pernah tanya mr.ash bila kita nak pergi sunway sesama. dia jawab nanti pergi lar. bila free. sekarang aku dah sampai dulu. tak sempat nak pergi dengan sayang. sorry sayang. tak apa nanti kita pergi sesama okeh. sekarang kita prceed dulu dengan plan kita nak ke langkawi dan indonesia. rinduuuu awak sayang :)

No comments:

Post a Comment