BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

bukan tak tahu tapi malas

weeeeeeeeeeeeeeehu jumpa lagi. kali ni nak cerita pasal "bukan tak tahu tapi malas". ayat nih pernah di ungkapkan oleh seseorang pada aku tak lama dulu. terkeluarnya ayat nih apabila aku bertanyakan soalan "sayang, sayang tak kisah ke yayunk tak pandai masak.?" nampak tak jujur dan terus terangnya aku pada dia. ahahaha dan terpancul lar ayat yang di atas tu. gulrpp.! aku balik yang kena. redha jela. bila di fikirkan balik ada jugak betulnya kata-kata dia tu sebab aku nih memang bukannya tak tahu masak tapi MALAS.! yela sebab aku fikir aku belum lagi nak kahwin so buat apa aku masak segala. lagi pulak minat aku untuk masak nih amatnya lar kurang. aku lagi suka mengemas. masak nih hanya aku buat bila datang mood aku kalau tidak sorry aku tak akan masak langsung.

dan disebabkan masa cuti mengundi hari tu aku terajin lebih dengan mood nak bagi family makan apa yang aku masak so aku pon buatkan diorang karemel. tengah hari tu lepas dah makan tengah hari aku, nadirah, kak long, aizat dan balqish keluar pergi tesco dan aeon. konon nak cari barang untuk bilik dan beli barang dapur je tapi dah alang-alang aku teringin pulak nak masak so aku pun beli lar barang nak buat karemel. bila dah beli semuanya kitorang pun balik. kak long drop by aku dan adik-adik aku dekat rumah dan dia balik rumah dia sebab dia nak masak roti jala dengan kari daging dan aku masak karemel dekat rumah aku. ups.! rumah mak aku.

mula dengan bassmalah dan aku sediakan bahan-bahannya. nak tengok? meyh sini aku tunjukkan. bahannya simple aje.


nih aje barang yang di perlukan. telur, gula, air kosong (yang dah dimasak) susu cair dan asen vanila. lepas tu aku pun mulakan lar kerja aku ni dengan bantuan puan google. terima kasih puan google =p setiap step aku follow. setiap sukatan aku ikut cuma bab gula tuh aku kurangkan sebab aku tak nak manis sangat dan setelah beberapa puluh minit karemel aku pun siap. senang dan cepat ajekan? korang pun boleh buat. lepas dah masak aku sejukkan dulu sebelum masuk peti sejuk. nak kasi lagi sedap.

sayang, tahu tak sebenarnya saya buat ni nak bawak kasi awak rasa masa awak datang jumpa saya kalau ikut yang dijanjikan tapi awak tak jadi datang. saya sangat sedih sebenarnya tapi saya tak cakap lar dengan awak sebab macam tak ada function aje kalau saya bagi tahu awak. so, saya bagi aje family sayan makan sampai habis. rugi sangat dekat awak sebeb if not ini kali pertama awak dapat merasa masakan saya walaupun simple. mungkin belum rezeki awak nak rasa masakan saya. tunggu masa dah kahwin nanti jela erk. sorry.

mak, abah dan adik-adik aku selaku juri mengatakan karemel nih sedap dan tak manis sangat macam yang di jual di luar sana. harus lar dekat luar orang mesti buat manis kalau tak nanti tak laku pulak. terima kasih mak, abah dan adik-adik aku sebab puji masakan aku yang korang hanya boleh rasa 5 tahun sekali nih. ahaks.! siapa kata aku tak pandai masak? aku boleh masak okeh cuma malas yang mengusai aku. aku jugak malas aje nak tunjuk skill memasak aku. buat apa nak tunjuk dekat orang tunjuk aja pada suami kita nanti. ehemmm ehemmm sayang tunggu dah kahwin saya kasi awak jamah masakan saya yang dimasak dengan air tangan saya sendiri okeh. hmmmm korang layan lar sikit gambar-gambar yang ada ni. masak tetap masam bergambar tetap ada. heheeeee

tuh gulanya aje yg baru siap.. 
dimasak secara kukus jadi sehat sebab tak guna minyak.
tadaaaaa..dah siap..kalau nak sedap makan dengan ais krim.



yayunk bukan tak pandai masak tapi yayunk malas aje.   

No comments:

Post a Comment