BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

untuk hang

haii haii haii semuaaaa. apa habaq korang semua? sehat? alhamdulillah. lamanya aku tak bergosip-gosip mak jemah, kak ton dan mak jenab dekat sini kan kan kan? teheeee. sorry ler sebab kesibukan yang melanda semenjak dua menjak tiga menjak dan bermenjak-menjak nih buatkan aku kurang masa untuk kerja-kerja gosip ni. tapi bagus jugak sebab kurang sikit rasa sakit hati beliau tu kot sebab tak tahu pape pasal aku kan? hehehe yeke? betul ke? ntah yela kot. tapi kan aku rasa mesti dia rinduuuuuuuuuuuuu gile nak tahu pasal aku sebab mesti dia nak tahu dengan siapa aku keluar, pergi mana, buat apa. kan kan kan? tak apa jangan malu nak ngaku. kalau tak ngaku pun aku tahu kalau tak mana mungkin dia hantar kawan-kawan dia follow insta aku pulak kan? cuma aku nak tanya kenapa tak follow sendiri? napa nak kena hantar "wakil"? rasa macam nak datang merisik pulak main hantar-hantar wakil ni. hehehe. tak berani ke? takut apa erk? aku makan nasi kot bukan makan orang. haishhhh. kalau berani sangat follow sendiri lar tak yah hantar wakil yer cik adik =) kan dah tak pasal kawan-kawan tu dah kena blok dengan aku. okeh lar panjang pulak entry aku. bukan nih yang aku share tapi benda yang lagi 'menarik' untuk di baca. nak tahu apa dia? jommmmmmmmm baca tapi panjang larat ke nak baca? cukup ke napas nak baca dengan sekali napas? yela awak kan cekeding takut tak cukup napas lak nak baca dengan sekali napas. hew hew hew :p

okeh tanggal 18 mei 2013 yang lepas berlangsungnya satu kenduri besar lar jugak bagi keluarga aku. rasanya semua pun dah tahu kot apa dia. yes siapa yang friend muka buku aku dan follow insta aku dah tahu lar pasal hari pertunangan adik aku. wahhh. adik aku dah tunang seronoknya, sedehnya. seronok sebab akan ada adik ipar pulak lepas dah dapat abang ipar. sedeh sebab lepas nih tak ada lagi member nak lepak-lepak dengan aku dan adik lelaki aku. sob sob sob ='(

sepatutnya adik aku tunang hujung minggu yang baru lepas ni tapi disebabkan terlalu banyak kenduri yang berlangsung dekat taman rumah aku pada hari yang sama so adik aku awalkan seminggu kenduri dia tu so buat lar pada 18/5/13. majlis berjalan dengan penuh meriah. raaaaaaaaaaaaamai gilo orang datang dah macam kenduri kahwin aje pulak. asalnya mak abah cakap nak buat kecik-kecik aje tapi biasa lar kalau family aku buat makan-makan memang yang datang tuh akan lebih dari jangkaan. alhamdulillah sebab kata orang tetamu yang datang itu bawa rezeki =)

warna tema untuk majlis tuh pink purple. walaupun ramai je yang tak ikut tema tapi tetap cantik bila ambil gambar. yela warna-warnikan mesti lar cantik. siapa kata tak cantik sah dia buta tahap max. ahaha. okeh lar aku malas nak taip panjang lebar jum kita layan gambar dulu lepas tu aku sambung cerita 'menarik' tuh yer.

 


yang dekat atas ni semua gambar sebelum majlis bermula. kitorang masak sendiri aje tapi bukan aku yang masak lar kan. ahaha. tuh yang gambar atas nih ada nampak abang pakai baju hijau dekat pintu dia tu lar ketua chef untuk bahagian masak. itu kawan abang aku. dia masak memang sedap gilo-gilo aku kasi tahu. untuk majlis tu dia masak nasi minyak, ayam masak merah, gulai nangka, ikan masin dengan gulai dalca. sayangnya aku dapat makan sikit aje. sebab apa? sebab orang tu lar. konon nak datang cepat tapi lambat jugak datangnya. nak singgah UPSI lar apa lar cakap jela tu semua alasan kau je. haishhhh panat aku tunggu tahu tak? geram lak aku. tapi tak apa lar salah aku jugak. padan muka aku nak sangat tolong orang dah kau sendiri yang kena. btw thanks ye sebab datang. haaaaaaa masuk sudah part menarik. jeng jeng jeng =p

korang mesti nak tahu siapa yang datang masa kenduri tuh kan? yang lain mesti tak nak tahu tapi yang sorang tuh mesti nak tahu punya sebab dia memang suka jaga tepi kain seluar dan skirt aku. huhuh. korang kenal or ingat lagi shin chan? yes. 100 markah untuk korang yang ingat. kalau ada yang lupa mana rupa dia p tengok dekat barisan gambar-gambar aku dekat tepi tuh mesti nampak orang nama shin chan. FIERDAUZ RAZALI datang rumah aku lagi okeh. mohon sabar ye. dia lar yang aku geram kan sangat tadi. sepatutnya dia datang dengan net tapi sebabkan net ada kerja so dia datang sorang. sampai pun dah lewat sangat. kalau tak silap aku petang dalam pukul 4 kot. aku lupa lar. masa dia datang pun makanan banyak yang dah habis so aku ajak dia makan dekat lua je sebab nak hantar kak syasya dengan mas (kawan adik aku) balik sekali. dia  datang jumpa mak dengan makcik-makcik aku semua dengan abang sedara aku pastu baru kitorang keluar pergi jusco je.

mula ingat aku nak bawak dia pergi aeon dekat rumah aku je tapi sebab kan kononnya pandai sangat jalan dekat ipoh dah sesat sampai ke kampar (kampung aku) terus hantar kak syasya dengan mas dekat sana. lepas tu baru aku dengan dia pergi makan. lama jugak lar dapat manja-manja dan mesra-mesra dengan shin chan aku tu. yela lama jugak lar tak jumpa. lama ke? adala dalam sebulan ke kurang dari sebulan kot. aku lupa dah. sampai je jusco terus pergi makan. dia tak nak makan nasi sebab katanya jemu makan nasi. choiiii. poyo betul. kalau dah nasi tu makan asasi makan jela jangan nak cakap jemu lar apala. geli tekak aku dengarnya sayang. hahah. so kitorang pun pergi lar makan dekat grandpa janggut putih KFC. dia makan KFC KOREAN tu aku makan TWISTER jer sebab aku baru lepas makan nasi minyak yang tinggal sikit tu. hehehe. sambil makan-makan kitorang kongsi cerita. macam biasa lar aku yang akan paling banyak bercakap dan cerita macam-macam. sambil mesra-mesra itu jugak biasa. =)

lepas makan kitorang jalan-jalan pusing jusco seround. sebab nak cepat sebab itu shin chan mahu balik awal sebab nak continue perjalanan balik ke kulim sebab dia nak ada training silat. sebelum balik sempat jugak kitorang singgah kedai baju. niat asal aku nak beli baju untuk aku tapi tengok semua macam tak ada yang menarik perhatian aku so aku belikan satu baju untuk shin chan je. yela sebab memang aku dah cakap dengan dia yang aku nak belikan baju yang warna sedondon dengan aku untuk kami pakai masa majlis tu atas persetujuan bersama tapi sebabkan busy tahap gaban minggu sebelumnya tak ada masa aku nak keluar cari baju untuk dia. so dah alang-alang keluar sama tu aku pun belikan lar. tapi tak sedondon dengan aku pun. ahaha. yela sebab fikir dah lepas majliskan. baju kemeja-T tu aku suka tengok dia pakai sebab nampak sasa gilo. sumpah aku cakap aku melting tahu tak tengok hang pakai baju tu sayang. asalnya aku nak hang pakai yang warna kuning tapi hang kata hang lagi suka warna hijau so aku ikutkan jela sebab yang nak pakai hang bukan aku. heeeee. hijau tu pun cantik plus smart jugak aku tengok masa hang fitting baju tu. hang pakai lar baju tu kalau hang rindu aku okeh sayang? kalau hang rasa nak feeling-feeling sasa dan rasa nak p ngorat budak-budak dekat kulim tu pon aku okeh je. kuikuikui. =p

lepas dah beli baju tu baru kitorang balik. dia hantar aku balik masa tu pukul 8 lebih kalu tak silap aku. aku nak balik cepat sebab nak keluar pulak dengan adik aku. wahhhh banyak pulak orang yang nak keluar dengan aku. well biasa lar aku kan. hew hew hew =) hang masa tuh duk text dengan bdk tu kan? tapi aku relax je kan. boleh buat biasa aje cam tak ade benda jadi je kan? hebat tak aku? hebat kan? sebab orang yang hebat boleh kawal emosi walaupun payah untuk di hadapi. masih mampu tersenyum walaupun pedih. tuh aku cakap aku ni super cool. macam yang hang duk cakap hang daddy cool aku mummy cool. ahahah.

hoi budak hang nak cakap apa sekarang? nak marah? jangan sebab nanti hang tak nampak cool lar macam aku. hang kena banyak sabar kalau hang betul sayang dia sebab dia akan terus-terus cari aku. bukan salah aku kalau dia cari aku. itu salah hang sebab hang tak pandai jaga dia. buwelkkk =p hang nak caya ke dak hang punya pasai lar. kalau hang tak caya hang boleh p tanya fierdauz tuh sendiri. tanya sekali pasal baju tu. aku tak kesah pun. tu lar hang aku ajak datang sekali hang tak nak. belagak kan dah padan muka hang. nak rasa apa sekarang? menggigil baca? naseb. baaaaaaaaaaanyak lagi sebenarnya aku nak hang tahu tapi hang mesti tak caya sebab apa? sebab hang dah terlalu obses dengan dia. orang cakap kalau sayang seseorang jangan sayang sangat-sangat samapi melebih-lebih nanti jadi benci sangat-sangat. hmmmm. sian pulak aku tengok hang ni. tapi aku cakap pun tak guna. hang dah besaq ada otak hang pikir lar sendiri. aku cuma nak ingatkan hang jangan nak belagak dengan aku sebab banyak pasal dia yang hang tak tahu.jangan ingat hang kenal dia dah dua tahun lebih dekat tiga tahun tu hang dah kenal dia luar dalam. okeh lar malas pulak aku nak celoteh dekat hang. hang nak taw pape hang cari sendiri lar. kalau nak hantar "wakil" tu tak yah lar sebab aku tak layan lar. macam budak-budak. oopsss.! lupa hang memang budak pon. hehehe. okeh lar bai dan selamat menahan diri dengan rasa sabar yang tinggi ya. =)

untuk hang pulak fierdauz sorry aku tak boleh nak ikut cakap hang supaya tak naik kan entry pasal yang hang datang rumah aku masa kenduri ni sebab aku rasa ini blog aku so suka hati aku nak tulis apa. tak ada masa lar nak ikut cakap hang sebab hang pun tak ikut cakap aku. so aku cakap aku buat. bye.

No comments:

Post a Comment