BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sedih vs gembira

Assalamualaikum.

Puasa untuk hari pertama dah selamat kite jalani dengan penuh rasa sabar dan pastinya korang semua dah kumpul sebanyak mungkin ganjaran pahala yang allah sediakan untuk kite terutamanya di bulan yang penuh barakah ni kan.? In shaa allah. tak kira apa pun yang korang semua kerjakan lakukan dengan iklas in shaa allah pahala ganjarannya. Ingat apa yang pesan yang aku share dengan korang semua pasal khaifiat bulan ramadhan semalam.? Alahhh yang pasal bulan ramadhan ibarat bulan MEGA SALE bagi kite untuk “beli” atau kumpul sebanyak mungkin pahala tuh. Ingat ke tak nih.? Kalau ingat Alhamdulillah. :) apa2 pun tepuk dada tanya iman. Macam mana kite nak jalani ramadhan yang hanya datang sebulan ajer dalam setahun ni.

Okeh termelalut pulak aku. Ingat tadi nak straight to the point jer tapi bila dah dapat meniap nih lupa diri pulak aku. Hohoho. Puasa aku untuk hari pertama nih serba sederhana. Yela sebab ini kira fisrt time aku berpuasa jauhhhhhhhh dari family. Sahur aku sekadar air kosong sebab aku tersangat penat and I don’t know why tapi sebelum tidur pun aku dah makan dulu lar yang berat. Kalau tak silap aku makan nasi dengan sup sayur. Vegetable sangatkannnn. Nak slim lar katakana raya nanti. Huhuhu =p bangun sahur pun roommate aku yang kejutkan. Kalau tak silap pukul 4. Dia makan berat sebab dia tak makan sebelum tidur. Makan apa pun aku tak tahu sebab tak teman pun dia makan. Sorry roommate sebab I tak temankan awak sahur. I penat sangat lar. esok kite sahur sama2 okeh dior.?

Masa bangun sahur pagi tadi ingat nak call mak abah tapi aku takut nanti hujan renyai pulak dekat rumah dan bilik aku so baik tak payah. Aku yakin akan menanges punya kalau call mak pagi tadi. Uwarghhhh. Sedih wooooo. :’( so, lepas minum air aku pun tidur. Orang kata di setiap sahur itu ada pahala baginya jadi sebab tuh penat macam mana pun aku pasti akan bangun. Dalam otw nak tidur balik terfikir jugak apa yang mak masak untuk sahur pagi tadi. Minuman wajib mesti the O suam. Makanan macam mana pulak.? Hurmmmm. Kalau sahur dekat rumah tentu aku dapat minum susu suam atau nestum yang mak buat atau aku buat sendiri. Tak apala esok aku dah nak balik so dapat lar aku berpuasa dengan keluarga tercinta. In shaa allah. =)

Pengalaman pertama aku berbuka dengan kawan2 kolej aku so so jer. Pun dalam keadaan bersederhana. Aku keluar cari makan untuk buka dengan nana my bestfrend ever :) dan jugak skin classmate nana. Nama sebenar sakinah tapi panggil skin jer. Hohoho. Kitorang beli nasi putih dengan kuah yang patutnya makan dengan ladna betul ke aku eja ladna ke lakna.? What so ever lar janji kenyang aku makan.! Hew hew hew. =) nana dengan skin pulak makan nasi putih dengan kuah mee bandung. Sumpah rasa pelik tapi sedap.! Balik ipoh aku nak try lagi. Huhuhu. Kitorang berbuka sama2 dekat bilik nana. Sepatutnya nin, aufa, fira J, gogo, ungku, mumtaz, qiela dengan dayah pun join aku, nana, skin, amal, dengan husna buka sekali tapi last min diorang cakap nak buka luar. Kitorang malas nak ikut sebab masing2 ada hal esok. Ada yang esok ada paper exam, presentation, study dan macam2 lagi. So kitorang jela yang buka sama dekat kolej. Tak muat jugak lar bilik tuh di buatnya tapi kami sumbat jugak. Meriah sangat.! meriah dengan keletah masing2. Makan sambil gelak dan gurau senda bahan membahan itu perkara biasa kitorang. Kata abah itu semua akan jadi kenangan manis bila masing2 dah habis belajar dan melangkah ke dunia pekerjaan. Dunia yang lebih mencabar. Lepas makan semua balik bilik masing2 siap pergi surau pulak untuk solat terawikh sama2 dengan warga kolej melati yang lain. Seronok bila dapat tunaikan solat Jemaah. Yang tak kenal boleh kenal. Encik faiz dengan anak dia yang bolat plus nakal tuh pun join sama. Terawikh terakhir aku dengan diorang dekat kolej untuk tahun nih. Tahun depan belum tentu lagi. Anything could happen. Esok dan seterusnya aku akan merasa berbuka dengan family. Mak, abah, abang ngah, kak long, abang acu dan dua anak buah gegurl aku tuh. Tak sabarnye rasa. *baring Sambil berangan senyum meleret sampai ke telinga*

Ha.! Cakap pasal balik esok aku nak balik rumah dah. Huhuh macam orang lain tak balik jer kan. ^___^’ Heh.! Aku kesah pulak. Aku excited aku punya suka lar. sebok.! Jum buat sikit check list untuk esok.

 üBuku yang dah tak pakai
 ü  Baldi
 ü  Telekung
 ü  Kasut2 (ada yang kena bawak balik sebab overdos sudah dekat sini)
 ü  Barang mandian
 ü  Printer
 ü  Handbagsssssssss (banyak ke handbag aku dekat sini.? boleh tahan lar)

Okeh done.! Semua dah siap pack. Mana yang aku nak tinggal pun aku dah hantar dekat bilik stor. Tinggal yang nak bawak balik jer. Sikitkan barang aku.? Hehe memang lar sebab masa cuti seminggu hari tuh aku dah bawak balik dulu sikit. So tinggal yang aku nak pakai jer. Kononnya untuk seminggu lagi dekat sini tapi dua hari jer lepas tuh dah balik semula. Ahahaha. esok lepas presentation around 10.30 a.m. balik dari fakulti jumpa bonda untuk clearance bilik then boleh balik. Yeayyyyyyyy.! Seronoknya. Tapi tapi tapi sebelum balik kena jumpa abang2, mak2 dan kakak2 kesayangan aku yang ada dekat kolej nih dulu. Kang tak jumpa panjang pulak ceritanya dan soal jawabnya. Huhuh. =p so esok sebelum balik jumpa mak bad, bonda, kak shida, kak jue, kak syu, abang deris, abang emy, abang apis, abang kecik dan jugak herry. Hurmmmmm. Teringat dulu kalau dah nak balik jumpa herry mesti dia akan usik2 dulu tapi sekarang ntah lar. semuanya dah berubah. Masing2 dah jadi segan. Btw awak jaga diri yer herry. Badan pun dah tak sasa macam dulu. Dah tak pergi gym ke.? Buncet nanti baru tahu. Huwewewe =p



#thanks sood sebab teman kite siapkan kerja masa dekat libry tadi. jangan lupa datang rumah mesinkan rumput dekat rumah farah pulak and please jangan nak perasan comey jer dengan farah. ahaha. 

No comments:

Post a Comment