BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

cinta mati kamu

assalamualaikum.



Terlalu mudahnya dia untuk mencari dan menggantikan orang yang pernah lama bertakhta di hati dia. Sakit yang dia alami ibarat gigitan semuat ke bagi dia.? Dimana sebenarnya letak rasa cinta dan sayang yang sejujur dan sebenarnya dia terhadap orang betulII dia sayang.? Kalau dulu ketika masih bersama bergelar pasangan bahagia dan di cop sebagai couple of the year by one of the well-known restaurant yang sudah semestinya di penuhi dengan rasa cinta sayang kini bila dah berpisah begitu mudah rasa itu di gantikan pemiliknya. Oh myyyy. I don’t really understand.

Yer kite perlu move on tapi tak akan lar dalam masa yang singkat kau harus punya pengganti setelah kau semai cinta dan sayang dengan ex kau yang dah tahunII dulu.? Apa motif kau.? Sebab nak tunjuk pada dia yang kau jugak mampu hidup tanpa lelaki yang macam dia.? Hipokrit namanya tuh kawan. Atau sebab kau nak kata yang kau memang kuat atau lut untuk semua nih.? Atau kau nak bagi tahu pada ex kau yang kau howt, cun dan punya ramai kawan lelaki so tak heran kalau satu pergi sepuluh mari. Macam tuh.?

Mudahnya kau semai cinta dan sayang baru dengan orang yang baru. Kalau macam tuh kenapa kau nak kesah, mengamuk dan sedeh teramat sangat masa ex kau kantoi ada perempuan lain di belakang kau.? Dan kini dalam sekelip mata kau dah punya pengganti baru. Wahhhh, bagi aku kau sangat hebat.! Bukan aku nak menyebelahi ex kau dan menyalahi kau tapi aku tertanyaII kenapa semudah itu. Itukah yang kau cakap cinta sampai mati masa tengah hangat bercinta dengan ex kau dulu.? Itukah yang kau cakap “I will always love you no matter what.” Hurmmmm. Tepuk lar dada tanya hati. Tepuk lar kepala tanya otak.

Bagi aku move on memang perlu tapi bukan dengan cara itu. Menggantikan orang yang pernah kau sayang dan cinta bertahunII dulu dalam sekelip mata. Hamboiiiiii macam pertunjukan magic sangat. sebab bagi aku once aku dah sayang cinta mati seseorang tuh nak pulak orang tuh memang aku sangat selesa dengan dia memang aku akan cinta dan sayang dia sampai bilaII meskipun aku perlu dan terpaksa melepaskan dia demi kebahagian dia. Nampak macam naïf atau hamba cinta bila kite tak mampu nak move on dan cari yang baru tapi itu adalah aku. No matter what aku akan tetap sayang dia sehingga allah menggerakkan hati ini untuk menyayangi dan mencitai orang lain. In shaa allah. dan sebab itu jugak lar aku sangat susah nak ada pengganti bila orang yang aku cinta dan sayang pergi meninggalkan aku. Aku memang pemurah untuk me’let go’Kan orang yang aku sayang pada orang lain semata demi kebahagian dia walaupun hati ini sakit dan pedih.


Sebab apa.? Sebab aku yakin pada kerjaII-Nya. Aku yakin pada ketentuan-Nya. Aku berpegang teguh pada jodoh di tangan tuhan. Kalau memang allah sudah menetapkan bahawasanya dia adalah jodoh kite, maka larilah kamu sejauh mana pun atau pergilah kamu kemana sekali pun bila sudah tiba waktunya jodoh kamu itu dengan sendirinya akan datang mencari kamu. Begitu jugak sebaliknya. Namun, percayalah bahawa allah telah menetapkan jodoh pertemuan, ajal maut kite sejak kite kecik lagi. Kalau dia bukan jodoh kite redhakan dia pergi. Pergi mencari kebahagian dia. Apa yang harus kamu buat berdoalah agar dia tidak tersalah dalam membuat pilihan. Tak salah pun kan kalau kite mendoakan yang baikII untuk orang yang kite sayang. Perginya dia kepada orang lain atas urusan-Nya. Dia lebih mengetahui siapa kite dan Dia jugak tahu apa yang terbaik untuk kite. perginya seseorang yang kononnya kite anggap jodoh kite itu mungkin akan di ganti dengan seseorang yang lebih baik dan lebih menghargai kite. who knows. Tak ada yang mustahil bagi-Nya. Jadi terjawablah kepada persoalan seroang kawan aku nih yang tertanyaII sangat kenapa aku masih tak move on. Bukan tak move on Cuma the way aku move on itu berbeza dengan orang lain. Plus, bagi aku di usia muda nih tidak sewajibnya pun kite perlu ada boyfriend. Ramai jer lagi yang masih single di usia muda macam nih. Bercinta lepas kahwin lagi indah. Kan ke macam tuh.? Couple masa mudaII macam nih itu semua trend. Kalau kite tak di jodohkan untuk bercinta sekarang take it easy. Gunakan masaII yang ada nih untuk keluar dating dengan family members kite. dengan mak abah, adik beradik dan anakII sedara. Sebab bila kite dah ada komitmen kite sendiri masa kite akan kurang untuk merekaII nih. So, think for it. Think positive and take it easy. Life is simple so don’t make it complicated. Just enjoy your life because life is short. Anytime Dia boleh ambil kite sebab ajal maut di tangan Dia. Panjang pulak ceramah motivasi aku hari nih. Terima jela. Mana yang salah atau kurang tuh datangnya dari aku dan yang baik itu datangnya dari Dia yang di atas sana yang senantiasa memerhatikan kite tanpa pernah terlena. Subahanallah. Assalam. Mwahhh mwahhh mwahhh.



#btw sayang mungkin jugak jodoh kau cepat dan senang dapat pengganti so aku still doakan mana yang terbaik untuk kau. aku support kau dari jauh. aku doa kebahagiaan kau. aku doa supaya dia lelaki yang memang di utuskan untuk menjadi imam bagi kau. aminnn =)

No comments:

Post a Comment