BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

bertemu kekasih hati

Assalamualaikum.

Syukur Alhamdulillah dengan izin-Nya aku dapat lepaskan rindu aku pada abah. Walaupun abah datang seorang dari ipoh tapi aku tetap seronok dapat jumpa abah. Mula sampai terus aku cari abah dulu. Salam peluk cium aku dengan abah. Manja sangat kan.? Wuelkkkkk. Korang jangan jeles okeh. =) Plus, dapat jugak aku jumpa dengan seeeeeeeeeeeluruh ahli keluarga besar aku yang belah abah. Means, I met all my cousin, uncle and auntie. Also my atok and wan. Accept my mak sue ijan because she was not here. She’s now at Thailand for work. Seronok tau kerja asyik duk jalan ke Negara orang jer. Mak sue nadia nak kerja dekat tempat mak sue jugak. Boleh yerk. Pleaseeeee =D. The best part is auntie aku yang dekat US pun balik Malaysia dengan uncle aku yang omputih tuh dengan anakII dia. Adam, Ryqal and Mikail. 3 hero mat saleh yang jarangII sangat balik Malaysia. Bila balik dah macam kera aku tengok diorang nih duk berlariII sana sini macam dekat US tak ada padang. Ahahaha. Sian korang. =p

Aku sampai lewat sikit sebab tunggu adik aku yang gegirl tuh datang dengan tunang dia ambil aku dekat kolej. Suka nak datang tak bagi tahu awal taw. Naseb aku dah siap mandi, jemur baju and iron baju siapII so just tukar baju make-up sikit jer kalau tak tunggu lark au dekat luar tuh. Hohoho. Padan muka kau. Diorang sampai pukul 12 kot kalau tak silap aku. Lepas dah ambil aku kitorang pergi makan pagi pulak dulu sebab diorang dengan aku pon belum makan pagi lagi. Makan pagi ke dah pukul 12 tuh.? Hurmmmm gasak jela. =) kitorang makan dekat R&R Shah Alam jer. Makan pun tak berat sangat cuma sate kajang jer. Okeh lar tuh kan untuk alas perut kang pergi kenduri tak adala macam kebulur sangat. Ahahaha.

Kenduri kahwin kak zura dengan abang zul buat dekat Ampang. Kalau tak silap aku nama tempat tuh dekat taman tasik ampang hilir. Kalau salah nama sorry yer tapi yang pasti dekat kawasan yang banyakII ambassador.sampai pun dah pukul 2 lebih sebab jalan jem gilo garaII orang sebuk nak pergi tengok bola KELANTAN vs JDT. Geng KFCM menang. Suka lettew cik senah sebab ex-boyfriend dia punya geng menang. Tahniah cik senah.! Uhuks.! *tiba-tiba tahniah dekat dia pulak.* gomo kelate gomo.! Pada abang MAT YO aku pulak tak apala sayang bukan rezeki you nak menang. Cuba lagi tahun depan dan sorry sebab I tak teman you and tengok game you sebab I sebuk hangout dengan abah mertua you. Ahaks perasan.! ^_^’

Sampai dekat kenduri tuh lar yang aku jumpa semua orang yang aku cakapkan awalII tadi. Elly and yana yang stay dekat hostel masingII pun balik, nazrin yang pilot gonna be pun balik, edy yang master chef gonna be pun ada, kak zie yang kaki selam pun ada. Abang jepun dengan wife pun ada siap bawak baby tecik tomey lagi. Azri, fitri dengan abang khairi pon ada jugak tadi. Abang khairi aku nih makin kacak tahu. Naseb kau abang sedara aku kalau tak aku dah mengorat tadi. Hew hew hew. Single lagi pulak tuh. Heeeeeee =D btw abang khairi cantik kereta baru tuh. Jeles sangat. baru kerja dah boleh beli Volkswagen. Kereta fav aku tuh dah tuh warna merah pulak tuh. Sumpah jeles. Lepas tuh qayyum yang bakal jadi MB negeri Sembilan tuh konon nyer pun ade. Yela dia nih busy memanjang. Mengalahkan MB negeri Sembilan. Tahu lar banyak kenalan dari kalangan dato’II tak akan sampai nak lepak dengan cousinII sendiri pun susah. Kena band dari family sendiri nanti baru tahu. Hewwwww =p Sekali dengan abang apiz yang gegeh balik dari kedah. Hoooo. Btw selamat bertunang abang apiz. Sorry sebab taka da masa tuning tuh sebab ada hal nanti kahwin nadia mesti ada okeh. In shaa allah. pendek kata semua adala kecuali cousin aku, kak lin tak ada sebab dia kena kerja. Tuh yang tak bestnya bila kerja dengan company US yang ikut waktu dan hari kerja US. Hari sabtu orang cuti pun dia still kena kerja. Raya pun cuti kejap jer tapi masa musim Christmas cuti nahhhhh panjang gilo. Ahahaha. Naseb kau lar kak lin janji gaji masuk ikut nilai sana. Tapi sayang rupanya masih ramai lagi sedara suku sakat belah abah yang aku tak kenal lagi. Tadi jumpa sebuk tanya abah dengan atok tuh siapa tuh siapa. Sampai abah kena tanya aku dengan adik kenal tak nih siapa. Kalau tak kenal abah kenalkan kami. Malu nyer lahai aku. Sian aku dengan adik aku kan.? =’(

Lepas makan kenduri kitorang sembangII kejap dengan semuaII yang ada. Baaaaaaaaaanyak gilo aku makan dekat kenduri tuh. Ahahaha. Kenduri sedara sendiri pulak memang au bedal jela.. hewhewhew. snapII gambar apa semua lepas tuh aku, adik aku yang gegirl, tuning dia dan abah pun gerak balik dulu. Sekali dengan mak ngah and family, wan andah, kak yah, atok dan wan Cuma diorang terus balik ke rumah masingII tapi kitorang (aku, abah, adik aku dan tuning dia) pergi melencong ke pavilion dulu. Saja nak spend time dengan abah. Kata rindu abah. Ahahaha. Lewat petang jugak baru kami semua gerak dari dewan kenduri tuh. Kalau tak silap aku pukul 6 kot. Sampai pavi terus cari surau. Solat lepas tuh abah dengan adik aku tukar baju then baru jalanII dekat pavi. So, dah alangII jalan ke sana kitorang pun tolong abah pilihkan baju sejuk yang abah akan pakai masa dekat sana nanti. Sana mana.? Rahsiaaaaaa. Hewwwwww. Sampai masa baru aku cerita. Siapa yang dah tahu senyap okeh. =p kebetulan pulak ada offer so beli jela terus. Kitorang yang lain punya dah beli dulu. Abah punya beli lambat sebab masa beli yang kitorang punya abah taka da sebab abah dekat negeri Sembilan kot masa tuh aku pun lupa. Huuuuu.

Lepas dah beli tuh jalan lagi singgah pulak forever 21 sebab tengah ada sale beli lagi. Lepas tuh singgah pulak dekat cotton on tapi tak beli pape sebab sesak sangat pun sebab ada sale. Plus, barang tak banyak yang menarik perhatian aku dengan adik. So masuk cuci mata jela. Lepas tuh makan sambil borakII. Lepas tuh pergi solat maghrib. Jalan lagi pergi tengok iPad and iPad mini aku gadget wajib tengok kalau masuk kedai apple. Huuuuu. Lepas tuh baru kami keluar dari pavilion hantar abah dekat rumah mak sue sebab esok abah nak ke negeri Sembilan dengan atok dan wan. Masa nak salam dengan abah sebelum balik dari rumah mak sue hujan renyai pun turun. Boooooo. Malu aku. Naseb hujan renyai kalau hujan lebat dah tak pasal jer kan.? Ngeeeee =D then lepas tuh hantar aku pulak balik kolej. Phewwwwwww ponek badan den nih ha jalan sana sini. melecet kaki aku. Cian kaki itew yang panjang nih. =’( tapi tak apa sebab abah sempat belanja plaster untuk aku tadi sebab aku cakap kaki aku melecet. Dah tuh tak pasal balik pakai selipar jer. Woooooo. =)

Rindu abah datang balik bila dah hantar abah. Sedih. Tak sabar nak balik jumpa mak dengan yang lain pulak. Mak balik cepat dari Thailand tuh. Jangan duk sana lamaII sebab kakcik rindu mak. Masa dekat kenduri tuh tadi ada jugak suaraII yang kenal dan pernah jumpa dia masa dia datang rumah aku masa kenduri adik aku tuning hari tuh tanya aku mana “dia”. Tak datang sekali ke dengan aku. Soalan tuh memang spoil kan kejap mood aku. Tapi dengan belagak aku jawab “kena ke nak ajak dia.” Huuuuu. Bunyi macam jahat ke.? Tak ada kan.? Sebab betul lar tuh apa aku cakap. Dia bukan tunang ke suami aku pun yang aku nak kena ajak dia jugak. Kan.? Tapi tuh pun aku kena tegur dengan abah sebab jawab macam tuh. Aishhhh. Geram pulak hati kite nih noksss sebab dia abah tegur kite. menyampah tahu.! Asal lar abah nih suka sangat dengan dia. Pelik aku. Tak apa abah anas ada. Lagi baik dari dia in shaa allah. =)

Masa otw nak hantar aku balik kolej aku, adik dengan tunang dia pun borakII lar dalam kereta. Isu yang di sembangkan dan ilmu yang di kongsikan semalam berkaitan dengan ilmu business. Yela diorang bedua nih orangII dari bidang business pulak kan so bila cakap memang pasal business jela kan. Aku pulak selaku budak masscomm hanya menjadi pendengar yang setia jela dekat belakang. kejapII jer aku menyampuk sebab aku pun tahu jugak lar ilmuII business nih sebab lebih kurang jugak lar konsepnya dengan media planning plus mase form 5 dulu aku ada belajar jugak akaun dan masa form 6 belajar pasal ekonomi. Banyak fakta dan ilmu dari bidang business yang aku pelajari.

TibaII teringat pasal seseorang yang selalu kongsikan ilmu dari bidang dia setiap kali kalau kitorang keluar sama. Walaupun aku langsung tak faham sebab aku langsung tak ada basic ilmu pasal bidang dia tapi aku suka dengar sebab sekurangnya dapat tambah ilmu aku. Ilmu allah nih kan luas seluas lautan dalam untuk di ketahui. Tipu kalau aku cakap tak rindu momentII tuh tapi aku kan professional so buat biasa jela. Dalam kepala terngiangII memoryII indah saat perkongsian ilmu antara kami tuh. Tak ada lagi lecture dari bidang itu untuk aku sekarang. Dah turun kereta aku cakap dengan adik aku “hang out dengan korang sembal pasal business. Keluar dengan tutttttt sembang pasal bidang dia. Rindu aku masaII tuh weyh.” “alah sabar jela chik. Akan ada yang lagi baik untuk kau. Biar kite beralah untuk orang lain nanti ada yang yang baik untuk kite.” itu jawapan dari adik aku. In shaa allah babe. Lagi best jawapan dia yang nih. “tak pon nanti mase keluar dengan abang anas aku suh dia tarbiah kau pasal engineering. Dia kan engineering comuunication kan.? Engineering jugak. Lagi sama dengan bidang kau komunikasi. Haaaa bercomunicate lar orang berdua. Ahahahaha.” Sangat kurang sopan budak nih taw. Ada jer nak buat aku gelak. Dan tak pasal aku jadi rindu dengan anas. Awak tunggu saya balik cuti kan.? Haaaaa tunggu diamII erk dekat rumah tuh. Hew hew hew =p
    
Eyhhhh, panjang pulak entry aku yang nih. Mahap lar yer Cuma nak berkongsi cerita seronok aku sebab dapat jumpa abah dan lepas rindu dengan abah. Bonus, dapat jumpa sekali dengan semua ahli keluarga anak cucu Abu Samah. Huuuuu. Okeh lar itu jer dulu untuk masa nih. Nanti kalau ada yang aku nak share lagi aku kasi tahu okeh. Ilopeyou semua. Mwahhh mwahhh mwahhh. assalamualaikum. xoxo. =)








# planning aku nak apply to become part of the Malaysian ambassador di sambut baik oleh abah, adik, tunang dia dan all my aunties and uncles. Seronok sangat. hope dapat jadi wakil Malaysia dan kerja di embassy. Kerja luar Negara. Wahhhhh best sangat. aku nak request kerja dekat Saudi Arabia atau Istanbul boleh.? Kalau dekat Saudi Arabia boleh aku melawat rumah suci allah dan makam para anbia selalu. Boleh sentiasa terasa dekat dengan allah. Istanbul sebab aku boleh melawat abu sufi dan permandangan yang cantik tuh. Hewwww. =D Tapi adik dengan abah buat jugak ayat “lantai tak mop” diorang tuh bila aku cakap pasal plan aku nih. Mengada sangat taw. Dah bagi lepas tuh buat ayat sedih. Tuh belum mak, kaklong dengan abang acu lagi tuh. Abang ngah aku rasa dia akan okeh jer sebab dia memang akan support adikII dia. Ewahhhhh berangan tinggi sangat. tapi akan aku jadikan anganII ini sebagai suatu reality. In shaa allah. korang doakan kite yer. =) “nanti kau tak ada chik dekat Malaysia tak meriah lar raya kitorang sebab tak ada sapa nak buat lawak and bagi kitorang gelak. Nanti abah duduk depan skype pagi raya sambil cakap “lantai rumah kite tak mop.” Ahahaha. Diorang nih mengada sangat. bukan aku tak boleh balik Malaysia kalau dah kerja dekat overseas. Tak pon korang datang lar sambut raya dengan aku dekat overseas. Kan.? Kan.? Kan.? Hohoho.   

No comments:

Post a Comment