BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

semakin dewasa

assalamualaikum.



hidup ini memang penuh dengan ceritanya. setiap ceritanya pulak di penuhi dengan liku-liku yang tersendiri. hidup aku pun sama dengan orang lain. tak lari dari liku dan ceritanya yang tersendiri.

dan alhamdulillah pada 19 oktober yang lepas bertambah lagi satu episod dalam hidup aku. atau jugak boleh aku katakan yang bermulanya buku baru dalam hidup aku. alhamdulillah. bertambah lagi setahun usia aku dan aku mengharapkan semoga bertambah juga kematangan dalam diri ini. matang dalam segala hal termasuk dalam membuat keputusan yang bijak, menentukan mana yang baik dan buruk, dan matang dalam setiap tindakan yang di ambil. in shaa allah.

walaupun tahun ni aku sambut bufday aku jauhhhhhhhhh dari family tapi aku tetap terasa dekat mereka sebab awal-awal lagi diorang dah wish. aku terpaksa balik awal ke shah alam sebab ada kerja yang perlu aku selesaikan walaupun mulanya berat sangat hati ni nak balik sebab aku dah membayangkan yang aku akan sorang-sorang sambut bufday aku sendiri tapi disebabkan atas dasar pegang pada janji aku mengalah dan melangkah jugak kaki ni ke kolej lebih awal dari yang lainnya.



sabtu 19 oktober tu aku awal-awal lagi dah siap untuk keluar semata nak completekan kerja yang dah dijanjikan. habis pulak malam. kalau tak silap aku pukul 9 malam baru aku balik bilik. balik badan dah penat aku mandi solat apa semua terus landing badan atas katil. sambil nak lelapkan mata aku on facebook setelah seharian tak on line dan notification aku penuh dengan wish dari kawan-kawan sekolah lama dari zaman sekolah rendah, menengah, form 6 sampai la ke kawan-kawan yang the lates. selain tu ada juga wish dari sedara-mara, sepupu sepapat, adik-adik angkat, abang-abang angkat, dan mak2 angkat dan mak sedara angkat. wahhhhh bila dah list out camni banyak pulak yang nak aku angkat. hahah. total mereka yang wish dekat facebook aku 187 orang yang wish termasuk anas, nik dan log. ada jugak kawan-kawan yang wish dekat wechat, whatssap dan insta. thanks kawan-kawan dan korang-korang yang wish bufday aku. :)

dalam setiap wish tu macam-macam yang diorang pesankan untuk aku. yang common tu biasa lar semoga panjang umur la murah rezeki la berjaya dalam hidup dan bidang yang aku pilih la jadi anak yang solehah la stay cun cute gorgeous dan bla bla bla la. selain dari tu macam biasa banyak jugak pesan yang suruh aku cari pasangan cepat-cepat supaya cepat tunang kahwin dan beranak pinak. eeeuwwww..please la aku muda lagi okeh nak beranak pinak segala bagai. kahwin di usia muda.? oh bukan aku lar tu. mih mih mih >.<

dalam banyak pesan yang aku terima ada a few yang aku ingat sampai sekarang dan in shaa allah akan aku ingat sampai bila-bila.

# dari mak abah - semoga kakcik jadi anak yang solehah, sentiasa berpijak di bumi yang nyata walau setinggi mana pun kita belajar, ingat jasa orang yang dah banyak berjasa pada kita, berjaya dalam bidang kerja kakcik dan jadi yang terbaik sebagai contoh adik-adik dan mak abah doakan kejayaan di dunia dan akhirat untuk kakcik dan dapat pasangan yang soleh. aminnnn mak abah. :')

# personally dari abah - abah mintak aku untuk lupakan semua yang dah menyakiti aku dan doakan yang baik-baik untuk diorang supaya aku jugak turut dapat kebaikan dari-Nya. don't worry abah sebab kakcik sentiasa mendoakan yang baik-baik untuk diorang yang pernah buat kakcik sakit tahan pedih, kecewa dan menangis sebab diorang jugak lar yang pernah membahagiakan kakcik dulu. abah jugak sangat mengharapkan aku jumpa someone yang sungguh-sungguh boleh jaga dan sayangkan aku. abah jugak cakap yang abah doakan untuk aku. aminnnn abah. thanks sebab sentiasa mendoakan untuk kak cik. :')

# dari abang ngah -



yang nih mula-mula text dia. chuweetkan abang itew. garang tapi bila datang gedik dia macam ni lar jadinya. hew hew hew. lagi dia pesan jaga diri elok-elok, jangan nak banyak main sampai lupa study and jangan buat yang bukan-bukan ingat mak abah selalu. baik abang ngah. segala arahan diterima. mula-mula dapat text ni automatik air mata ni mengalir sebab seingat aku dah lama gila abang aku ni tak manja-manja macam ni dengan adik-adik dia. yes! memang dia ada mesra dengan adik-adik dia tapi sejak dah makin membesar ni dia treat kami semua macam orang besar. matang. garang dalam ketegasan. plus, dalam ramai-ramai adik dia aku yang paling nakal aku rasa. aku degil. selalu nak melawan cakap dia. selalu bergaduh dengan dia dan selalu jadi perhatian dia. sampaikan dia terpaksa mintak kawan-kawan dia tengok-tengokkan aku masa aku dekat lua. memang aku yang paling jahat antara yang lain. sebab tu bila dia text cakap macam ni hati aku sangat tersentuh. abang ngah, kakcik sayang abang ngah jugak. kakcik minta maaf sebab dah banyak sangat susahkan abang ngah dalam nak jaga kakcik banding dengan yang lain-lain. kakcik sebenarnya hormat abang ngah sebagai abang terutama lepas abang lang pergi tinggakan kite semua tapi cuma sebab nafsu muda yang selalu nak memberontak buatkan kakcik selalu nak buat ikut suka kepala sendiri jer. sekarang sejak usia semakin meningkat kakcik makin matang dalam setiap tindakan. thanks sebab dah banyak sabar dan ikutkan ajer karenah kakcik. sumpah i LOVE you, abang ngah. :'(

# dari anas - dia mintak supaya hubungan aku dengan dia kekal berpanjangan selamanya. kalau betul jodoh aku dengan dia, dia yakin dia akan terus masuk minang aku untuk jadi ibu pada anak-anak dia dan dia juga mengharap supaya masa dia propose aku untuk kali kedua aku akan terima dia sebab dia tak nak aku diamkan diri terus macam yang aku buat masa mula-mula dia mintak nak couple dengan aku dulu. anas, saya mintak maaf sebab saya tolak awak semata sebab orang lain. seorang yang aku ingatkan akan setia dengan aku sebab dia dah lafazkan yang dia memang dah pilih aku tapi rupanya dia plastik. lagi teruk dari plastik sampah. kadang-kadang aku menyesal sebab tolak anas dulu dan pilih dia. kalau dari dulu aku dah tolak dia dan stay dengan anas mesti aku tak akan rasa sakit lagi. urmmmm tak apala aku anggap itu dah di tulis oleh allah supaya dia buat aku macam tu dekat aku sebab allah nak hukum aku atas salah aku yang lampau. thanks anas sebab masih tetap berkawan dan ambil berat pasal saya. kalau awak jodoh saya, saya terima dengan lapang dada. :')

tu antara yang boleh aku share dengan korang semua dan in shaa allah akan aku ingat pesan diorang sampai bila-bila. ada jugak pesan yang lain yang akan aku ingat selamanya cuma aku rasa tak perlu aku publish dekat sini sebab terlalu privacy terutamanya yang melibatkan hati dan perasaan. nik, i always pray for you and me. if god say you are for me in shaa allah we will get together soon. i senang dengan you dan thanks untuk apa yang you dah buat untuk i. i suka sangat. you are soooooooo chuweet dear. gonna missed that moment. :')

so far tak ada party or any big celebration from my friend cuma takat belanja makan. thanks nana sebab belanja aku makan lunch tengah hari semalam. thanks nik untuk surprise tu. thanks emy untuk forrerro and card. thanks semua. i love you korang-korang semua. for my brother, tak sabar nak tunggu hadiah dari krabi. yeayyyyy.! and yazid aku tak sabar jugak nak tunggu hadiah dari melbourne. kau balik masa christmas hujung tahun depan aku tuntut. hahaha. =) abang jepun, nadia tunggu jugak hadiah dari negara matahari terbit erk. jangan lupa balik malaysia raya tahun depan bawak balik hadiah nadia jugak. nak besarrrrrrrrrrrrrrrr tahu.? hehehe. weyh log, hadiah aku dari sabah jangan lupa. aku nak mutiara yang original dari dasar laut bolehhhh.? huhuhu ^_^ nak sekali dengan cengkerang dia erk. ngeheeee =D





# walaupun bufday aku tahun ni aku sambut sorang-sorang tapi aku bersyukur sebab aku masih di beri peluang untuk terus bernafas di atas muka bumi allah ni untuk terus aku perbaiki diri aku yang lemah dan naif ini. aku syukur pada-Mu ya ALLAH. 
# walau tak ada someone yang bergelar boyfie untuk setting surprise bufday party untuk aku tapi aku bahagia sebab punya kawan-kawan dan mereka yang sayangkan aku untuk sama-sama celebrate bufday aku. bufday kali ni sangat bermakna bagi aku sebab aku punya 3 orang jejaka yang sangat sayangkan aku manjakan aku dan prihatin dengan aku. =) 
# semoga di usia 22 tahun ni aku di temukan prince charming aku. aminnnnnn. *ini salah satu wish aku. hik huk hik huk* 
# untuk herry happy birthday juga dekat awak. saya akan ingat selalu bufday awak sebab kite kembar lain tahun. awak tua saya muda. hahaha. semoga awak cepat tamatkan zaman bujang awak dan nurul jaga awak dengan baik. =) 

No comments:

Post a Comment