BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

kuah cair..rindu mak masak

hye semua. selamat petang. happy great sunday untuk semua. apa menu lunch korang semua hari nih.? urmmm..mesti sedap-sedapkan.? bertuahnya lahai badan eyh perut sebab dapat jamah yang sedap-sedap.

aku hari ni cuma jamah nasi putih, telur masak kicap dan ubi kentang masak merah lepas tuh adala kuah-kuah sikit sebab aku tak suka makan tanpa kuah. terasa macam kering sangat nasi aku tuh. kuah hari nih semuanya cair dari biasa. memang lar hari-hari biasa pon cair jugak tapi hari nih kuah dekat DC tuh lagi cair dari biasa. mungkin mak cik tuh terlebih air agaknya dekat kedai dia hari nih. makcik-makcik kalau yer pon nak untung jangan lar sampai masak macam tuh sekali. kesian dekat kami-kami nih. dah lar mak kami semua jauh tak dapat nak rasa masakan mak harapkan makcik jela tapi bila dah jadi lagu nih terus rinduuuuuuuuuuuuu sangat dekat masakan mak.

lepas makan tadi aku terus updated status dekat facebook macam nih "kalau lar dapat makan ayam masak asam pedas, ikan paten masak tempoyak, ayam masak lemak, bihun gorang dan udang masak lemak yang mak masak kan sedap." lepas tuh aku terus call mak tanya buat apa, dah makan ke belum, makan apa terus mak jawab "makan ayam masak lemak". masa nih on the spot ayaq mata aku turun taw dak.? aku cakap dengan mak "sedapnya. orang dekat sini makan nasi dengan cair macam air je." mak balas "tak apela sabar jela lagi setahun aje kamu makan kuah cair tuh nanti dah abis belajar tak merasa dah makan kuah cair." makkkk jawapan mak sama dengan apa yang orang tulis dekat bawah status orang dekat facebook lar. kimia sangat. orang rindu nak makan yang mak masak. gulai dekat sini tawaq tak dak rasa. mak masak jugak yang terbaikkkk.! rindu masakan mak.! tak sabar nak balik. ='(

No comments:

Post a Comment