BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

mr.right




Senarai undangan:
©     Sabtu 26/1/2013 tieqah (kawan sekolah menengah aq, TCS) kahwin~
©     Bulan 4 ~ faiz (kawan sekolah rendah aq) tunang~
©     Bulan 6 ~ miera jalil (kawan sekolah menengah aq, TCS) kahwin~
©     Bulan 5 ~ nadirah (adik aq) tunang~
©     Bulan 11 ~qiera @ mak cik (bff aq) tunang~
Huuuu.. korang nmpak tak tuh senarai undangan yang dh confirm dan tercatat dalam diari aq.? Hurmmmm.. banyak kan.? Tuh tak masuk lagi yang belum inform secara official atau yang akan inform bile dah dekat hari bahgia diorang nanti.. tuh jugak baru untuk tahun neh sehingga bulan 11 jer.. bulan 12 belum taw lagi.. tahun depan lagi.. yang dah confirm untuk tahun depan undangan dari adek aq sendiri dan bff aq.. banyak sangat orang yang dah mula mengorak langkah untuk menamatkan zaman bujang mereka.. ada yang di usia awal dan ada yang di usia yang sepatut nyer..
Masing2 dengan pasangan pilihan hati masing2.. semua orang sibuk merancang hala tuju hubungan mereka.. selangkah demi selangkah di ambil untuk menuju ke kemuncak nyer dan di rai dengan penuh gembira dan bahagia.. semua orang ada target usia mereka untuk menamatkan zaman bujang mereka..
Terasa seronok bila dapat sama2 dengan keluarga dan si dia buat persiapan untuk hari bahgia.. tak kisah lar untuk menjadi tunangan orang mahu pun isteri atau suami orang.. sama2 rasa penat dalam menyediakan semua persiapan dan sama2 bertungkus-lumus dalam memastikan semua berjalan dengan lancar sepanjang hari yang di nantikan.. ~masa tuh jugak mesti jantung korang akan rasa berdebar2 kan nak tunggu hari yang di nantikan.. mesti jantung rasa macam nak terkeluar..~
Plan nak beli itu dan ini untuk hari bahagia.. ~nak beli baju, sewa pelamin, bunga telur, cari catering, cari mak andam, khemah, tok kadi, saksi, barang hantaran, nak tema apa, bla, bla, bla..~ masa neh jugak lar mesti korang sebuk nak nak cari mana pusat rawatan kecantikan untuk manjakan diri korang sebelum hari bahgia kan.? Wahhhh.! Sangat best bila difikirkan..
Setiap orang mesti ada niat untuk tamatkan zaman bujang dengan pasangan pilihan hati masing2 dan hidup bahgia dengan orang yang disayangi sehingga ke akhir hayat.. macam tuh jugak dengan kawan aq yang sorang neh.. dye pon bercita2 untuk buat semua tuh dengan orang yang dye sangat sayang tapi mungkin belum jodoh dye lagi.. setiap hubungan yang dijalinkan pasti bertemu dengan kegagalan.. setiap rasa cinta dan sayang yang dah dicurahkan pasti akan bertemu dengan rasa kesedihan dan kekecewaan di penghujung nyer..
Dye pon macam orang laen nak disayangi dan menyayangi insan yang bergelar boyfriend, tuning dan suami.. dye selalu berangan yang dye nak buat kenduri macam tuh, macam neh, ada itu, ada ini, sebelah sana tema ini, sebelah sini tema ini dan macam2 lagi.. dye selalu dikecewakan.. dye selalu berjumpa dengan seseorang yang hanya mampu menabur kata2 manis tapi di penghujung nyer menjadi pahit, kelat dan payau untuk ditelan.. ntah sampai bila dye akan berterusan macam tuh.. kadang2 semua perkara yang dah berlalu membuatkan dye terasa pasrah dan putus asa untuk mencari seseorang yang bergelar boyfriend untuk dijadikan tunang dan suami dye tapi bila melihatkan orang sekeliling dye yang semakin hari semakin ramai sebuk nak bertunang dan berkahwin membuatkan dye pon terasa nak lalui zaman tuh jugak..
Persoalan nyer bila dan dengan siapa.? Dye sendiri pon tak taw.. hanya tuhan yang tahu.. bila dye suka kan seseorang lelaki neh si lelaki dah berpunya so dye mengalah.. bile dye ada disukai oleh seseroang neh dye pulak rasa tak selesa dengan si jejaka.. bile dye dah mula menyintai dan menyayangi seseorang neh dye tipu pulak.. bile dye cuba untuk mendapatkan seseorang yang pernah dye sayang dulu si jejaka pulak jual mahal dan di lepaskan jugak.. begitu rumit cerita percintaan kawan aq sorang neh.. terlalu pemurah ke dye.? Terlalu memilihkah dye.? Terlalu jiwangkah dye.? Apa salah nyer sampai dye jadi macam tuh.? Hanya tuhan saja yang taw sebab semua neh berlaku..
Kadang2 dye terfikir untuk tutup terus pintu hati dye dan terus dengan cara dye yang hidup single tuh tapi sampai bile.? Kalau dah nama pun perempuan macam mana keras sekali pun hati nyer suatu hari pasti akan tercalit jugak rasa keinginan untuk mempunyai seseorang yang disayangi dan mendirikan mahligai cinta dengan orang yang disayang..
Sedeh dye seorang diri bile dye memikirkan hal neh dan membayangkan hari2 bahgia kawan2 dye.. sampai bile agak nyer dye akan terus macam neh.. dengan sapa lar agak nyer jodoh dye.. bile agak nyer dye akan menjalani hidup macam orang sekeliling dye.? sungguh besar rahsia tuhan tentang jodoh untuk hamba2 nyer kan.? Harap suatu hari kawan aq neh akan berjumpa jugak dengan seseorang yang baek dan boleh menjaga serta memberikan kebahgiaan pada dye suatu hari nanti.. ~selamat berjumpa dengan MR.RIGHT.! ~


*       orang yang cantik tak semesti nyer menemui kebahgiaan dan orang yang biasa2 itu tak semesti nyer tak menemui kebahgiaan dia.
*       Orang yang cantik tak selalu nyer dengan yang kacak dan yang biasa2 tak selalu nyer dengan yang tak kacak.


No comments:

Post a Comment